Camisado
Trådstartare
Min och en annan valack i stallet går ihop i hagen och är verkligen bästa lek-kompisar. Tycker det är jätteroligt att dom leker och busar hela dagarna MEN deras favoritlek är inte min favorit, den går ut på att den andra hästen står bakom min och biter på min häst rumpa! Och detta har ju såklart gått ut över täckena som är helt sönderbitna bak och häromveckan hade en TUSS AV MIN HÄST SVANS åkt med!
Så nu har vi massa trasiga täcken och en svans som ser ut att ha skabb.
Min fråga är då: Har någon ett tips på vad man kan göra? Kan man sy fast något starkare tyg över eller är det bara att laga 2 gånger i veckan/acceptera att min häst inte kan ha en vacker svans? Har någon något annat tips?
Hästen har dubbla täcken som det är hål rakt igenom och jag blir vansinnig på att han nu förstört sin svans som precis börjat växa ut ordentligt
Så nu har vi massa trasiga täcken och en svans som ser ut att ha skabb.
Min fråga är då: Har någon ett tips på vad man kan göra? Kan man sy fast något starkare tyg över eller är det bara att laga 2 gånger i veckan/acceptera att min häst inte kan ha en vacker svans? Har någon något annat tips?
Hästen har dubbla täcken som det är hål rakt igenom och jag blir vansinnig på att han nu förstört sin svans som precis börjat växa ut ordentligt