Biter i mankammen.

Shudde

Trådstartare
Bara nyfiken eg, försökt googla men hittar inget riktigt svar, mitt sto gårihop med ett jämnårigt (7) sto och ett äldre ranghögt sto, den andra yngre stot är högre än min i hagen, däremot så kör min märkligt nog rätt hårt med ledarstoet som verkar gå undan och låta henne hållas.

Det andra yngre stoet tävlar på hög nivå och är ibland borta veckovis/långhelger och när hon kommer tillbaka har jag tidigare sett att hon markerar tydligt mot min som har fått styra och ställa lite under tiden, det hela lägger sig alltid på någon timme ihop och har aldrig varit på någon nivå att man varit orolig för sparkar etc.

Nu när det andra stoet kom hem efter en vecka borta har hon 2 dagar på rad tagit ett rejält grepp i mankammen på min, inte klia utan tydligt grepp över manen ungefär mitt på halsen(inga bettskador och det ser inte elakt ut, de var jättenöjda över att se varandra och de har en väldigt harmonisk liten flock där man sällan ser annat än en tydlig markering).

Betyder det något? Ser ut som nån sorts dominansgrej, har aldrig sett det innan.

Sv: Biter i mankammen.

Vet inte om jag förstår exakt hur du menar men det är troligen bara ett sätt för den andra hästen att markera sin status på ett lekfullt sätt.

Liknande trådar

Hästhantering Varning för långt inlägg: I somras gick min 11-åriga valack ihop med ett 4-årigt sto på sommarbete. I början gick han mest undan när hon...
Svar
14
· Visningar
2 282
Hästhantering Vi har en ponny, en valack på 18år. För ca. 1år sedan köpte vi honom och han går sedan dess i gemensam hage med tre ston och en valack...
Svar
5
· Visningar
1 912
Senast: Ms_Antrop
·
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 649
Senast: Myelin
·
Hästhantering Kan tänkas att den här tråden hamnat fel. är ny här... Har tagit hem ett 13-årigt sto till ett litet stall i närheten av bostaden. Hon...
Svar
13
· Visningar
5 908
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka