Biten i sömnen?

Jag?! :o
När jag var 12 blev jag biten i ansiktet av min mormor och morfars hund, då jag skulle pussa den god natt. Den sov och jag skrämde den och medan min storebror ville döda hunden stortjöt jag med blod i hela ansiktet att det inte var hundens fel.
Det där är kanske vanligare än man tror

Jag?! :o
När jag var 12 blev jag biten i ansiktet av min mormor och morfars hund, då jag skulle pussa den god natt. Den sov och jag skrämde den och medan min storebror ville döda hunden stortjöt jag med blod i hela ansiktet att det inte var hundens fel.

Nja, jag tror inte det ;) Personen ifråga var vuxen och någon kändis av något slag. Mitt minne :banghead: :banghead: :banghead:

Stackars dig och stackars hunden :crazy: Hur gick det med dig?

Stackars dig och stackars hunden :crazy: Hur gick det med dig?

De fick låsa in hunden så att min bror inte kunde komma åt den, så den klarade sig :p Det blev inga följder för den och jag var väldigt tydlig hela tiden med att det var mitt fel, inte hundens.

För mig gick det också bra. Fick ett rejält snitt över läppen som syddes både invändigt och utvändigt, muskeln hade blivit avsliten. Men jag blev aldrig hundrädd och jag älskar hundar minst lika mycket nu som då.

De fick låsa in hunden så att min bror inte kunde komma åt den, så den klarade sig :p Det blev inga följder för den och jag var väldigt tydlig hela tiden med att det var mitt fel, inte hundens.

För mig gick det också bra. Fick ett rejält snitt över läppen som syddes både invändigt och utvändigt, muskeln hade blivit avsliten. Men jag blev aldrig hundrädd och jag älskar hundar minst lika mycket nu som då.

Fy vad dumt det kan bli :(

Du ska vara stolt över dig själv som redan då värnade hunden :heart

Jag kan faktiskt tänka på sånt där jag, när jycken sover. Om jag vill pussa honom när han sover så brukar jag börja med att lägga handen om hans rumpa eller något först. Det är inget medvetet "säkerhetstänk" men någonstans har väl en instinkt sagt mig att det ev skulle kunna gå på tok om jag har mitt ansikte mitt i hundens om den blir väldigt rädd.

Det har faktiskt hänt hos oss. Min dåvarande sambo blev biten av greyhounden i sömnen. Han sov med oss i sängen och både jag och ex:et sov när det hände så ingen av oss vet riktigt vad som hände. Men både hund och husse var väldigt chockade båda två när dom vaknade.
Vet inte om husse råkat lägga sig på honom i sömnen och att han blev förskräckt eller något. Men hunden var den snällaste som vandrat på denna jord så jag har svårt att tänka mig att det skulle ha varit medvetet.

Men som sagt, vi sov i samma säng alla tre och åtminstone vi människor sov när det hände så exakt vad som hände är svårt att säga. Men hunden fortsatte att sova med oss i sängen även efter det och det hände aldrig igen.

Ruben biter mig säkert flera gånger per natt :p
Han blir vansinnig om han flyttas när han sover och jag knuffar säkert runt honom när jag vänder mig men han sover vid fötterna eller vid sidan och biter i täcket så det är inget jag märker.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 642
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 844
Senast: Dino
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 652
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Viktor är en nioårig riesenschnauzer som tror han är nio månader och lever sitt liv enligt devisen "fullt ös, medvetslös". Energi är...
Svar
13
· Visningar
3 742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka