Bitade katt

_moa_

Trådstartare
Varför bits min katt när jag gosar med honom? Han ligger på golver och kromar omkring och vill bli gosad och efter ett tag så biter han och river en och sen vill han bli gosad med igen.. Varför gör han så?
*suck* jag blir inte klok på denna katt...

Sv: Bitade katt

Han bara talar om att han tycker om dig :) , min lilla hon slickar så jag tror att hon är en hund :rofl: , det är väldigt individuellt för hur dom visar uppskattning ;)

pippilotta skrev:
Han bara talar om att han tycker om dig :) , min lilla hon slickar så jag tror att hon är en hund :rofl: , det är väldigt individuellt för hur dom visar uppskattning ;)

Så den gången han bet och rev mig så att jag fortfarande har ärr ville han bara visa att han tyckte om mig:crazy: Konstig katt jag har:p
Då tycker jag att slickande låter mycket bättre:)

_moa_ skrev:
Varför bits min katt när jag gosar med honom? Han ligger på golver och kromar omkring och vill bli gosad och efter ett tag så biter han och river en och sen vill han bli gosad med igen.. Varför gör han så?
*suck* jag blir inte klok på denna katt...

Kanske skulle ha skrivit i detta inlägget att han tar med tassarna och klorna med;)

Bettet kan vara kärleksbett - en del katter ger såna när de blir riktigt övertända vid gos. Min ena gör det och det gör skitont:crazy:

När din katt river - är det möjligen när du kliar honom på magen? Katter har en reflex som kan göra att deras fram- och baktassar fälls ihop som en rävsax om man kliar för länge på magen.

Det bästa sättet att avstyra både bett och riv är att vara väldigt uppmärksam på hans beteende. När gäller betten brukar jag sluta klappa honom när han gnider sina kinder ÄNNU mer intensivt mot min hand. Och när det gäller magkli är en bra tumregel att aldrig hålla på särskilt länge, i synnerhet inte om svansen börjar vispa snabbare och snabbare.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
868
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama