Bioresonansterapi mot allergi?

Sv: Bioresonansterapi mot allergi?

Kan inte svara på om detta är något vettigt, men efter att ha läst lite på nätet verkar det mest sin hokus pokus.

Jag kan däremot starkt rekommendera hypersensibilitering (stavning?)! Jag gjorde det och det är något av det bästa jag har gjort. Från att knappt ha kunnat vistas utomhus sommartid till att kunna ligga i gräset och sola utan att få besvär. Tar bara allergimedicin vid extremfall..

Mvh Domino_s
 
Sv: Bioresonansterapi mot allergi?

Som Domino_s sa, gör en hypersensibilisering istället. Nu ska man dessutom kunna få den i tablettform, så man slipper gå till vårdcentralen och få sprutor varje vecka. Tar svinlång tid men är värt det.
 
Sv: Bioresonansterapi mot allergi?

Så pluggar man på karolinska.. Haha pinsamt. Ja, hypo.
 
Sv: Bioresonansterapi mot allergi?

Är det vaccinationen?

Det är min sambo det gäller, har pratat med vc och dom säger att han inte får göra det då det blir farligt för honom då vi har både katt, hund och häst.

Någon som gjort det ändå?
 
Sv: Bioresonansterapi mot allergi?

Är det vaccinationen?

Det är min sambo det gäller, har pratat med vc och dom säger att han inte får göra det då det blir farligt för honom då vi har både katt, hund och häst.

Någon som gjort det ändå?

Så långt jag hört, nekar man inte ASIT-behandling (antigenspecifik immunterapi, en annan förkortning för hyposensibilisering/allergivaccination) till personer som äger pälsdjur.
Dock är det inte brukligt att behandla mot dessa tre allergener, eftersom man anses kunna undvika kontakt med dem. Om man ändå väljer att ha det husdjur man är allergisk mot, får man lite skylla sig själv.
Alla enheter behandlar inte mot häst eftersom det ofta är svårt och faktiskt riskabelt.
 
Sv: Bioresonansterapi mot allergi?

Han var inte allergisk när vi träffades, kom när våran katt fick ungar. Då tyckte dom att vi skulle göra oss av med alla våra djur men jag vägrar att göra mig av med mina älskade hästar och vi båda vägrar göra oss av med våran hund, kommer ju dock inte skaffa ny hund. Katterna är ju rena stall katter men vad ska man med en gård på 11hektar om man inte "får" ha djur där?
Sen har många utav våra vänner katter vilket resulterar i att vi inte kan åka hem till dom då han blir dålig. Vi sköter det rätt bra hemma som ni kanske förstår.
Det är en svår situation helt enkelt :(
 
Sv: Bioresonansterapi mot allergi?

Hej!

Min sambo är ju också allergisk och jag har helt fått ge upp drömmarna om att ha hästen hemma och mängder med gulliga missar i sängen.. (Jag tänkte mig bli en mad cat lady, men nu antar jag att jag får bli en mad worm lady eller nåt istället).

Han har försökt få bli allergi"vaccinerad" men dom anser bara att han kan undvika allergenerna.. Mmm... jag gissar att de inte bor i ett hus med en tjej med häst. Trots att jag byter kläder i stallet och antingen åker buss 1 timme eller cyklar i 30 min har jag nästan alltid hästhår och allergener med mig hem.

Om ni testar och det mot al förmodan funkar kan ni väl rapportera, jag är villig att göra nästan vad som helst för en mindre allergisk sambo.

/Lavinia, bara lite allergisk och mest mot mat.
 
Sv: Bioresonansterapi mot allergi?

Ska uppdatera dig om jag hittar något ;) det är nu lite jobbigt då det är svårt för lilltjejen på 2,5år att låta bli katterna :(
Jag är också allergisk mot hund, kanin, ko, hö, gräs mm + massa födoämnen :(
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 578
Senast: Tiffany
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 191
Senast: CaisaCax
·
Fordon Har en gammal, lite körd, 8 hk Yamaha i mycket bra skick. Köpte den ifjol och hade den hos en granne på service innan jag tod den ibruk...
Svar
2
· Visningar
222
Senast: tott
·
Utrustning Varför vinklas mina knän utåt i sadeln, är de för att den inte passar mig ? Har testat olika stigbyglar olika längder på länderna men...
Svar
5
· Visningar
497
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp