Aliide

Trådstartare
Nu har provresultaten kommit. Focus har någon bakteri i blodet så de ska göra en biopsi. Är det någon här som gjort det? :crazy:

Sv: Biopsi

Oj glömde skriva :D

Dom ska göra en gastro och något mer, samt öppna hans buk och ta lite prover.

De skall göra en gastroskopi, dvs gå ner via munnen ner i magsäcken, troligtvis tas det en biopsi på magsäcksslemhinnan.
Att de skall öppna buken betyder att de även skall ta en biopsi på tarmarna. Du skall se att det går bra. Vovve kommer att vara lite öm eftersom det skall göras en buköppning men du får troligtvis smärtstillande att ge. Jag skall hålla tummar och tår för er.
Kramar

dannilall skrev:
De skall göra en gastroskopi, dvs gå ner via munnen ner i magsäcken, troligtvis tas det en biopsi på magsäcksslemhinnan.
Att de skall öppna buken betyder att de även skall ta en biopsi på tarmarna. Du skall se att det går bra. Vovve kommer att vara lite öm eftersom det skall göras en buköppning men du får troligtvis smärtstillande att ge. Jag skall hålla tummar och tår för er.
Kramar

Ja, precis så sa dom att det skulle gå till :bow:

Sen har vi ett problem till, hunden äter inget. Han är pigg och fräsch. Ätit 6 dagar av sin medicin mot Tonsillit. Men fortfarande äter han knappt. 1 måltid igår, inget alls idag.

Tvinga honom inte att äta utan låt honom äta när han är hungrig. Det kan vara så att han har ont i magsäcken, kanske irritation på magslemhinnan. Ge honom gärna mjuk mat om han vill ha det. Har han dess utom tonsillit kan det fortfarande göra ont när han sväljer, då vill de ogärna äta. Se bara till så att han dricker ordentligt , det är det viktigaste.

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
694
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 534
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 710
Senast: Tantan
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 797

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka