Kamomilla

Trådstartare
Ska in till stan imorgon och handla en bil och har hittat en handlare som har 2 bilar som kan vara av intresse för mig.

Volvo V70-99 40 000 mil, dragkrok.

Opel astra halvkombi-98 19 000 mil ej krok.

Tankar om vilken som kan vara bästa köp?

Samma pris på båda.

Sv: Bilval

Vi har två i den ålderskategorin som gått 40.000 mil, diesel. Går som två klockor. Besiktigade min idag med enbart nedslag på normala slitdelar.

*kl

Volvon. Men inte för mer än 15.000kr förutsatt att det inte är dags för kamremsbyte rätt snart. Jag kör Passat och sambon Volvo V70, min är en leksaksbil i jämförelse :D

Jag jobbar på en bilskrot (ser då vilka bilar som skrotas mest), och jag skulle aldrig köpa en opel astra :O

Skulle inte köpa någon av dom faktiskt. En äldre V70 som gått så långt känns som den lär vara nära döden om det inte är gjort motorbyte på den (740 är en annan sak).
En opel astra är en plastlåda som på något underligt sätt ändå brukar rosta sönder och jag personligen skulle aldrig köpa en bil utan dragkrok som enda bil.

Ja, det är klart att det finns bilar som har hållit länge och som fortfarande fungerar bra.
Jag skulle absolut kunna använda en bil tills den kommer upp i dom miltalen och så men jag skulle inte köpa en som redan är där.

kl

Har nyligen köpt ny bil , och det enda jag fick höra var att jag aldrig skulle köpa en opel ;) ...Nu blev det en Audi A3 TDI 2010 och jag bara älskar den ...som sagt , inte Opeln

Min V70 stämmer in på det du beskriver och det är nu den börjar gå sönder och rasa. Funderar på att försöka sälja den innan det blir för mkt att laga och köpa nåt nyare. Den enda fördelen med den är att jag får dra 1500 kg på B-kort :D Men jag skulle inte köpa en sån om jag var du...

Ska in till stan imorgon och handla en bil och har hittat en handlare som har 2 bilar som kan vara av intresse för mig.

Volvo V70-99 40 000 mil, dragkrok.

Opel astra halvkombi-98 19 000 mil ej krok.

Tankar om vilken som kan vara bästa köp?

Samma pris på båda.
Köp astran. Den har ju gått hälften av vad volvon gjort. Bra bil går som en Schweiser klocka, knappt några fel, volvon har bara en massa elfel som är dyra att reparera, bra för barnen, bara att sätta krok på den :)

Jag skulle inte ha köpt någon av dem, skulle knappt ha velat ha dom gratis.
Vad har du för budget? Tänkte om det inte går att hitta någon som inte har rullat så långt.

Jag hade inte köpt nån av dem. Men jag köper ingen bil med mer än 15 000 mil på mätaren. Det finns liksom ingen anledning att köpa på sig massa mil, jag kör mycket själv ändå.

Hade jag varit tvungen att välja mellan ovanstående bilar så hade jag valt Volvon eftersom jag är allergisk mot Opel.

Hade valt Opeln eftersom den gått mindre än Volvon. Man säga att man får mycket bil för pengarna om man köper en Opel.;)

Budgeten är 10 000:- och jag är ganska piskad att skaffa bil NU då sambon (snart x-sambon) återigen sett till att det blivit körförbud på bilen (hans).
Och då jag har 7 km till närmaste buss och 16 km till hästen så känns bil ganska akut. Annars hade jag gärna väntat och sparat ihop mer pengar för att kunna köpa en bättre bil.

Man får oftast (mycket) mer för pengarna om man inte köper hos en handlare. Men är det bråttom så är det ju inte så lätt att vara kräsen. Sätt ut en köpesannons annars, så kan du ju ha tur och få nåt bra svar från folk som t ex inte vill annonsera o dyl.

Oj då, det skulle du nog inte ha skrivit. Jag menar om det skulle bli nån tråd framöver med nytt nick alltså ;)

Med tanke på att jag skrivit en del om det på fb och har en del härifrån där så är risken för en *nyttnicktråd* från mig i det ämnet ganska liten ;)

Men jag kan ju alltid starta en tråd under ett nytt nick om den där jobbige typen på ett forum som sitter i gungstol :D

Med tanke på att jag skrivit en del om det på fb och har en del härifrån där så är risken för en *nyttnicktråd* från mig i det ämnet ganska liten ;)

Men jag kan ju alltid starta en tråd under ett nytt nick om den där jobbige typen på ett forum som sitter i gungstol :D
:rofl:......klart du ska skriva nått om sambon helst innan han blir ex sambo.....med nytt nick så att jag kan avslöja dig :p

Liknande trådar

Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: Bonita4
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
30 864
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 521
Senast: Queen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar