Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har en Cybex Sirona med isofix som går att vrida när barnet ska in och ut ur bilen. Mycket bra funktion och stolen i sig är bra, men sonen kommer omöjligen att få plats med benen lika länge som han bör sitta bakåtvänd, så ett framtida syskon kommer att få ta over denna och så får vi köpa ytterligare en stol med batter benutrymme åt sonen. Säger som @WBanna att lutning är kanon, de gånger sonen somnat i upprätt läge har huvudet vippat framåt och det har sett väldigt obekvämt ut, det händer aldrig när stolen är bakåtlutad. Stolen är stor och tung att montera men tar faktiskt mindre plats än vårt babyskydd (Brio Primo).
Det viktiga är att stolen passar bilen så att åka till butik och prova är lämpligt.Snart dags för oss att byta från babyskyddet och jag är mest förvirrad...
Vad ska man kika på?
Är dyrast alltid bäst?
Isofix eller ej?
Kikar nu på Axkid Minikid och Britax Hi-Way/Max Way. Erfarenheter och åsikter om dessa? Andra förslag?
Har besafe izi kid3. Gillar den så pass att vi köpte en izi kid2 att ha hos mina föräldrar. Enda nackdelen är att lutningsläget är väl upprätt så hon tappar huvudet framåt när hon sover. Vet inte om det är ett problem med andra stolar också eller kombinationen stol + bil? Vi har två bilar men bebis åker alltid i den största och mest säkra bilen, men så är skillnaden bilarna emellan stor.
Vi har tänkt köpa en cybex sirona, har vagn + babyskydd från cybex och är supernöjda så provade sironan i förrgår men säljaren i affären sa att den inte gick att luta? Vi vill absolut ha en som går att luta, när jag googlar står det att den ska gå att luta, gör den det?
Vi har kollat på annan tysk stol med, recora tror jag den heter. Bas + stol kostar 6000, den är vridbar och lutningsbar. Både vridbar och lutningsbar + Isofix är krav för oss så då är det ju rätt få stolar som finns.