billingeritten

Sv: billingeritten

Jag kollade förut, och jag har kollat igen. Jag hittade ryttarmeddelande, rittkarta, vägbeskrivning, och nu även höjdkurvor, men ingen startlista.
Skumt.

Jag kollade förut, och jag har kollat igen. Jag hittade ryttarmeddelande, rittkarta, vägbeskrivning, och nu även höjdkurvor, men ingen startlista.
Skumt.

Startlistorna finns länkade i tabellen där klasserna står.
/Camilla

jag måste vatra helt blind hittar inga start listor eller kartor bara proppen ???

Börja med att trycka på "uppdatera" (eller tryck på F5) när du kommit in på distanslistan.com - ifall det är det som spökar?

Annars är det i högerkanten du hittar Billingeritten och när du trycker på den kommer en karta över vart det är upp, vilka klasser det är (med startlistorna t.h) och under rutorna med klasser finns

Forum - frågor och svar

Arrangörsklubbens webbplats
Meddelande till ryttare
Vägbeskrivning
Rittkarta
Höjdkurvor

och alla dessa är "klickbara" - bara att markera, trycka och du länkas vidare. Hoppas det fungerar nu?!
/Anne

Vi kommer dit och har med oss alla distansgrejer, både fredag och lördag. Då kan ni klämma och känna och kolla färger!
Mia

*knapplån*

Jag behöver råd please!
Jag funderar starkt på att stryka mig från Billingeritten då pållen min inte känns helt hundra, jag vet inte om jag inbillar mig (jag har en tendens till att tro att alla mina hästar är sjuka & skadade:crazy:)

Hon har inte ont & haltar inte, hon känns bara allmänt stapplig bak & snubblig. Jag måste köra imorgon & har 39 mil dit, & tänkte vara med i T50 km. Det känns lite jobbigt & taskigt mot hästen att åka så långt när jag är osäker.
Men hennes humör & kondis är det inget fel på. Hur hade ni gjort? strukit er & fixat tex en kiropraktor/röntgen eller startat & sen undersökt?

Det är svårt att säga. Fär drygt en vecka sedan bestämde jag mig för att inte åka eftersom hästen var så snubblig bak men det har nästan försvunnit nu, så jag åker. Troligen hade hon spänningar någonstans och de har släppt nu. Mitt tips är lätt stretching och massage av kors och baksidan av låren där min häst haft spänningar ibland då hon varit snubblig.
Du känner ju själv din häst bäst men vill du prova att rida men ta det försiktigt så kommer jag starta T50 och planerar att rida lugnt (startnummer 56 tror jag).

Precis som Shaggy säger så kan massage hjälpa. Efterom du själv säger att du kan vara lite nojig med om hästen är ok eller ej så kan du ju alltid be någon annan att provrida hästen (om den möjligheten finns vill säga) eller att titta på när du själv rider. Sedan kan du ju även fundera på om dina misstankar beror på att det verkligen är så att hästen inte känns som vanligt eller om dina misstankar grundar sig i ren och skär tävlingsnervositet :)

Har hästen blivit nedkyld av mycket regn? Hade en quarter för några år sedan som fick korsförlamning pga ihärdigt sommarregn. Vet. uteslöt att det kunde bero på något annat då han fick lagom med mat och reds 5-6 dagar/vecka. Nu menar jag inte att din häst har begynnande korsförlamning utan att hon kanske helt enkelt är lite stel efter svalt "sommar"regn. Bara lite tankar :)

Själv skulle jag nog inte chansa och åka när jag har 78 mil t o r så känn efter ordentligt innan du bestämmer dig så får vi se om vi ser dig i startfältet.

Lycka till hur som helst!

// Ulrika

Har du tempat hästen?
Vinglighet i kombination med feber kan vara tex erlichios.
Har han feber ska du naturligtvis stryka dig oavsett orsaken till febern.
Lasse.

Hon har jätte lät för att bli stel, vår första clear round tillsammans blev vi uteslutna pga hon var stel, men det var egentligen mitt fel jag var så nervös för pulsningen, så en korkad jag gick in & sprang med en kall ouppvärmdhäst när jag VET att hon behöver mycket uppvärmning. När jag skrittat lite så var hon bra igen.

& på Simlångsritten fick vi i slubesiktningen en 2:a pga stelhet bak. Jag masserar & stretchar henne ofta, smörjer in med arnika & allt som kan hjälpa:p

När det regnar blir hon väldigt stel & fryser ur lätt. Det har hon alltid gjort. samt att hon alltid haft en tendens till att snubbla. Ändasen jag köpte henne... usch jag måste bestämma mig nu! men jag velar fortfarande...

hon har ingen feber.
jag har haft hästar med erlichios, och det är inte dom symtomen hon visar. Alltså hon är inte vinglig, mera klumpig.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 556
Senast: Svartkatt
·
Dressyr Sandra Sysojeva har lagt ut denna film på insta, där hon rider med halsring och utan sporrar i piaff och passage. Hoppas fler...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: Rosett
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
686
Senast: Snurrfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V