Billigt men snyggt dressyrträns?

MiniLi

Trådstartare
Jag känner för att köpa ett nytt träns till Maximus, även om jag inte vet hur länge han blir kvar hos mig så känns det gamla så tråkigt och fult..

Jag vill ha:
-Nosgrimma av det bredare slaget, men han har väldigt nätt huvud så den ska nog inte vara allt för bred.. Med achenrem.
-Svart
-Bra kvalitet
-Silverspännen
-gärna med snyggt pannband men jag har ett med lite blingbling om det tillhörande inte är finare.
-gärna med tillhörande tyglar, smala.
-så billigt som möjligt :p

Någon som har förslag? :bump:

Sv: Billigt men snyggt dressyrträns?

jacson har ju ett med ganska bred nosgrimma som är billigt. annars finns hdr's dressyrträns, dock väldigt klumpig nosgrimma på det.

ingen strass men det går ju att sätta dit ett.

Vet du vad det jacson tränset heter? försöker kolla på deras hemsida..

När jag tänker efter så gör det kanske ingenting om nosgrimman är sådär läckert jättebred.. :D
Det är ju bara sååå snyggt.

Går det att få tag på utan att det blir för dyrt?

Men Jacsons träns har ju hemsk kvalite, torrt och "veckigt" läder. Globus har bättre tycker jag, kolla där!

Jag hittade ett globus som helt enkelt hette globus..
Såg ut att vara snyggt och med bred nosgrimma.. Någon som vet vilken prisklass det ligger i?
Kvalitet?

nja dom jag har haft har varit helt okej i lädret! inte alls torra. då har chetak/globus varit hårdare. hdr var också jättehårt..

Jag har faktiskt två st Globusträns, modell Globus! Köpte först ett svart och nu när jag bytte sadel köpte jag ett mörkbrunt också! Kostar typ 380 tror jag, helt ok kvalitet! Köpte ett par tyglar med inbyggda stolpar, hur underbart sköna som helst! Tyglarna är också från Globus.

Verkar vara väldigt varierande kvalite på billigare märken, man måste kanske se sakerna in real life och kunna välja ut det bästa.

Har sett några träns/kandar från Jacson och de har alla haft samma torra veckiga läder. Mitt Globusträns är supermjukt och fint.

Har ett Globus Ronja till min pålla
DSC00027-1.jpg

För smal nosgrimma för min smak. Dessutom så går jag emot strömmen lite för jag gillar inte rundsytt :p

Men tack för tipset!

Jag har ett Jacson Novarro som jag är väldigt nöjd med. Lädret är inte extremmjukt, men absolut inte hårt eller veckigt eller något annat konstigt. Det känns som ett helt okej träns till ett vettigt pris. Mitt träns har gulmetallspännen, men lär finnas med rostfria pännen också.

Här syns lite av tränset:
15456605.jpg

Liknande trådar

Dressyr Haha ja som rubriken lyder så har jag väldig pannbandsångest just nu! :arghh: har ett brunt dressyrträns (aurora) som har bred...
Svar
1
· Visningar
984
Senast: Sirap
·
Dressyr Nu MÅSTE jag köpa ett nytt kandar till hästen, har från början tänkt mig ett rundsytt men hittar inga jag gillar, eller ja ett OS men...
Svar
19
· Visningar
2 949
Senast: Minnaa
·
Utrustning Ibland bevaras ens drömmar.... Så blev det i mitt fall .... igår! För att göra en lång historia kort; Som den pryltokiga...
2
Svar
26
· Visningar
4 489
Senast: Nominous
·
Utrustning har precis köpt en sjukt snyggt dressyrträns med 4cm bred nosgrimma och med vitt foder. tycker de är så :love: med vitt foder på kandar...
Svar
6
· Visningar
1 818
Senast: Jaxonmaxon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix