Billiga vandringskängor

Sv: Billiga vandringskängor

Nej men det är klart det går att bära mycket mer men det rekommenderas inte. Turen jag skrev om var Jämtlandstriangeln, den tar (i normala fall) tre dagar att gå, och då ska man inte gå så tungt lastad. Det finns ingen anledning. Jag har också en bra ryggsäck numera, är stark och kan bära mycket. Men jag undviker att bära mer än nödvändigt. Läser man på t.ex. Utsidan så rekommenderas att man håller packvikten omkring 15 kg.
 
Sv: Billiga vandringskängor

XXl rear ut bra vandringsskor till halva priset nu.

Själv terrängvandrar jag helst i fivefingers...
 
Sv: Billiga vandringskängor

20 kg är sjukt mycket att bära på. Jag försöker hålla mig kring 11 och absolut inte över 13. Min sambo bär mer än mig dock. Jag väger kring 50 kg om jag inte är fet för tillfället, om nu ens egen vikt är viktig. Väger man mer släpar man ju på mer också...
 
Sv: Billiga vandringskängor

ja, jag försöker hålla mig i det spännet jag med, med ungefär samma viktklass som du.
Fördelen med fjällen är att man slipper bära vatten, det tar bort en hel del vikt. (vi har nu köpt vattenreningspiller för att få ned vikt när vi går här nere) och bor man på fjällstation och äter en del måltider där så behöver packningen inte bli tung.
 
Sv: Billiga vandringskängor

Jag köpte ett par kängor från Haglöfs i 3000-kronorsklassen och de behövde jag inte gå in överhuvudtaget. Gick med dem sammanlagt kanske 10 minuter innan jag for på en veckas vandring uppe i Tarfala och hade inte ens den minsta början till skavsår. Är inget jag rekommenderar men det blev lite tätt inpå, men tänker att det kanske berodde på att det var ett par riktiga kvalitetskängor jag köpte, att det funkade så bra trots allt. Så mitt tips är att inte snåla, jag skulle hellre köpa beggade kvalitetsgrejer än nytt billigt skräp.
 
Sv: Billiga vandringskängor

Så bra sitter lite billigare Garmont på mina fötter. Underbart. Nu köpte jag ett par Meindel (som jag alltid stavar fel) bara för att få en hårdare sula.
 
Sv: Billiga vandringskängor

Och så lite frystorkat på det så har man sparat lite vikt ;-)

När vi jobbat på fjällstation har vi bara varit lediga två dagar i stöten så då har vi oftast bara kört en övernattning. Då däremot har det åkt med både det ena och det andra i packningen!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp