Billiga sadlar?

Sv: Billiga sadlar?

Det finns en sadel på Börjes som faktiskt är bra. Det är en svart sadel i något syntetmaterial. Den kostar ca 4000 kr. Den är av märket Simco.

Det värsta är att det finns billigt skit som säljs dyrt också. En kompis till mig råkade ut för det. Kan inte komma på vad märket heter. Hon ga 12 000 och sedan sprack den i sömmarna och när hon villebyta fick hon inte. Det var inte ett amerikanskt märke. Den var rödbrun med taggtrådsmönster, hörde sedan av någon att den kostade 2000 i inköp, men butiken lade alltså på så mycket.
Jackpot

simco kan man tex köpa på börjes ju men ändå har dom bara dåliga sadlar, förstår inte det riktigt?.

Sadlarna e inte billiaga bara för att de kommer från X o X. Utan det är när du köper en ny sadel som kostar under 4000 som du ska ställa dig fågan , varför är den så här billig? Den kan funka utmärkt men den måste vara utprovad till din häst. Det finns folk som köper en sadel för 12 000 och inte har kunskapen till att få den att passa. Men man har en bra sadel i gunden, men det är okunskapen som gör hur bra eller dålig den blir till din häst. Ranch killarna i USA har oftast egen sadel med sig på sina jobb, en sadel som är otroligt skön att sitta i , eftersom de tillbringar långa stunder i sadel. de väljer sedan häst efter hur deras sadel är utformad. Smart va. Lycka till med sadel köp.;)

Jag är själv på jakt efter en beg. westernsadlar, och jag brukar titta mest på dem som ligger kring 7000 kr och uppåt. Satsa på en beg. kvalitetssadel.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 052
Senast: Rosett
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: Nepenthe
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 937
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka