Sv: Billiga regntäcke
Jag måste säga att för mig så finns det bara 1 regntäcke
och det är svenska täckens "OS-täcke med fleecefoder".
Köpte ett till in ponny på en mässa på globen för många år sedan & det var helt oslagbart, blev aldrig blött igenom, lätt & tar liten plats (går att tvätta i vanlig tvättmaskin bl a), omlottknäppning i bogen, så det ger inget skav osv...
När ponnyn såldes skickades täcket med & på mina stora hästar har jag provat regntäcken i flera olika märken... MEN, de håller inte för regn mer än några timmar, alt. de andas inte alt, alt. efter tvätt håller de inte för regn längre & om du impregnerar så andas de inte osv osv... *suck*
Förra hösten när jag köpte en till storhäst & behövde nytt regntäcke så letade jag reda på svenska täckens hemsida & beställde 2 st regntäcken med fleecefoder...
Hästarna har inte varit blöta igenom en dag sedan dess, dessutom torkar täckena snabbare än mina tidigare regntäcken eftersom de är tunnare, så jag kan använda dem flera dagar i rad om det är ihållande regn...
Nu har tyvärr dessa täcken blivit lite dyrare, mellan 1300-1500kr/st
betalade jag, men det har det varit värt.
Stort pluss är att de t o m lämnar garanti på att täcket håller tätt i 5 år! Hur många andra täckestillverkare gör det?
Gå in där & kolla :
www.svenskatacken.se
(reklam iofs, men man skulle ju tipsa om bra regntäcken här)
*ursäkta* trådskaparen, det var ju billiga täcken det skulle handla om, men hittills har inte jag hittat nåt billigt regntäcke som håller i längden... *tyvärr*