Billig/prisvärd lättviktshjälm?

Sv: Billig/prisvärd lättviktshjälm?

Det är det mycket möjligt att jag gör, jag vet inte :p. Det enda jag minns är någon reklam om en ultralätt hjälm, prisuppgift har jag aldrig sett. Oavsett så låter det dyrt, och jag antar att den inte tillför tråden något.

Du kan även kika lite på Casco, Horka och Troxel :) De flesta ligger under 1000lappen

Jag rider i en ÖB-hjälm och tycker att den är bekväm.
Den måste dock vädras i kanske en månad innan man kan använda den då det är något dumt konserveringsmedel i den.

*KL*

IRH Equi-Lite väger INGENTING. Den är dunderful men sval och lätt, faktiskt så lätt att jag en gång gick in i DUSCHEN med den på. :eek::o

:rofl::rofl::rofl: Pris typ? Finns vart? (jaja, jag vet google is your friend, men när jag ändå är igång här så...)

I_U- vet inte om jag har någonstans att vädra den på :p Och sedan känns det lite läskigt med sådant medel, mindre kul om man skulle få allergisk reaktion... :crazy:

I_U- vet inte om jag har någonstans att vädra den på .....

Det duger med hallen.
Den behöver bara komma ur sin plastpåse.
Annars så kanske du kan be att få ha den på någons balkong ett litet tag.

Jag är ju dunderallergisk och det fungerade med vädring för mig.
Jag köpte hjälmen innan jag visste om medlet.
Sedan så stod det om det i tidningen och då så skrev experterna att det skulle bli helt ofarligt med någon veckas vädring.

Numera så är jag mycket nöjd med hjälmen.

Casco mistrall är lättare och snyggare än lamicell
ca 895:-
Skön dessutom.

Jag har också tittat på den! :)

Jag rider i en ÖB-hjälm och tycker att den är bekväm.
Den måste dock vädras i kanske en månad innan man kan använda den då det är något dumt konserveringsmedel i den.

Hade aktat mig noga för en sådan hjälm! Det verkar INTE hälsosamt!

Hade aktat mig noga för en sådan hjälm! Det verkar INTE hälsosamt!

Ämnet dunstar bort med garanti och används i massor av sammanhang.
Du har säkert haft något på dig som varit behandlat med det.
Men saken är bara den lilla detaljen att det måste packas upp och vädras ur.
Inte ligga kvar i sin plastpåse.

Jag skall se om jag hittar informationen igen.

Ah...men OM nu sådant medel finns, så syns en påse i hjälmen? En sådan liten vit som det brukar vara "konstigheter" i?

I såfall borde man ju se den och då inte använda hjälmen utan gå tillbaka med den...kanske skulle ta en tripp till öb någon dag...
(tack för infon! :bow:)

Man skall leta igenom hjälmen även i "bandet" runt huvudet.
Jag hittade den lilla vita påsen löst.

25 dollar, jag köpte min i USA på D*ver S*ddlery. Man bör kunna få tag i den från England (har sett bilder på folk som rider i den på en engelsk blogg). Den är billig, lätt, sval, tämligen säker och hiskeligt ful! Vad mer kan man begära av en hjälm? :D

Jag har ett par helskodda Grand Prix-ridbyxor från Horze. Det är mina favvosar sånär på att ena benet får helskoningen på knät (tydligen vanligt på billigare byxor) men det är inget jag störs av numera. Köper man knäskott tror jag inte det är nåra problem alls. Jag har 38 och jag tycker att det känns som en ganska normalsizead 38 :p.
Men de är inte höga i midjan om det var det du ville ha...

:rofl:

För 25 dollar får man inte så mycket design. Och ful och ful, den ser i alla fall inte ut som ansiktet på en fluga (ja jag pratar om dig, GPA Speed Air!), vilket är ett stort plus. :D

Största hästbutikskedjan i det här stora landet. Byt ut sista asterisken mot första vokalen i alfabetet och den första mot ett O. :)

Man behöver inte koda namnet. Man får skriva både Hööks, Börjes, Ge-Kås, Kings och Dovers utan att inläggen raderas. Det är länkhänvisningar och bilder som är förbjudna.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har...
2
Svar
32
· Visningar
3 824
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar