Billig och välventilerad hjälm

stjarnfrugt

Trådstartare
Har någon bra tips på hjälmar som är billiga och välventlierade? Jag har mina planer på att skaffa en sådan inför sommaren, så att man kan vara sval om huvudet när det är varmt.

Den får gärna kosta under 500 kr...

Sv: Billig och välventilerad hjälm

Jag har en pfiff, väldigt lätt och skön. Är godkänd för tävlingar, men jag upplever inte detaljerna som någon kvalitétshjälm. Har haft den i snart ett drygt år tror jag och den är hel. Det jag inte gillar är att skärmen fram är tjock och inte så där jättetunn som många andra. Är inte så van vid bukefalos, men om det går att skicka en bild internt så kan jag göra det. Köpte den på auktion på nätet, ny från ett företag.

Jag har en Las Hitek Anvil som är underbar men den ligger på dryga tusenlappen. Jofa Flexy är ju också väldigt skön och den är billig, men i ventilation är det nog svårt att slå Las:en.

Jag har en Jofa, efter lite googlande tror jag det är Flexy. Har en svart. Vet inte riktigt vad den kostar, köpte min när de hade utförsäljning på Stadium för några år sen för typ 300:-. Jag tycker om min väldigt mycket, den är sval på sommaren och på vinter kan jag ställa in den så att jag får under en huva så man slipper frysa om öronen! Enda nackdelen med den hjälmen är att man inte kan sätta fast en pannlampa, den glider av, så förra året tog jag och tejpade fast den. Då hjälmen är oval i formen.

Horze har en som jag tror kan va riktigt bra för 300 kr. Lättviktshjälm med riktigt bra ventilation.

Jag köpte en sånhär på mässan i GBG.
DSC00760.jpg

Den väger ingenting och är hur skön som helst med en massa ventlilations hål i. Jag är supernöjd och jag betalade bara 490 för den.
Harrys horse heter märket.

Senast ändrad:

det finns en hjälm på Börjes som heter Easy eller nåt sånt. Den är ventilerad och ställbar i storleken. Och du får två för det maxpris du har tänkt dig...
Våra barn har varsin sådan och de gillar dem.

Om du kan tänka dig att lägga runt en tusenlapp kan jag varmt rekommendera Lamicell!

Själv har jag den äldre modellen och är väldigt nöjd hittills,betalade runt 800 har jag för mig. Bästa kompisen har dock den nyare som är extra ventilerad och hon är också mycket nöjd:)

Lycka till i jakten på en hjälm! :)

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: Blyger
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 002
Senast: ako
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 075
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka