Billig klipp/ trimmer till ben och huvud

M

missan

Behöver en hyfsad klippmaskin till att klippa hästens ben och huvud med, har precis idag klippt hela kroppen med Julas maskin (köpt på rea för 995 kr), tycker den funkade super! Men vad finns för billig trimmer för de mindre partierna? Har läst igenom gamla trådar och där rekommenderar folk oster och massa andra dyra märken, för 1500 kr och uppåt...

Borde det inte gå att hitta en helt ok för runt femhundringen? Vad tror ni tex om Moser chromini? (kanske lite dyrare men ändå) Förut fanns det väl en billigare på Hööks också? Den enda jag hittar där nu är en för nästan 900...?

missan

Sv: Billig klipp/ trimmer till ben och huvud

Jag har den lilla trådlösa från Hööks, Showmaster nånting för typ 400-500 max. Den fungerar INTE så bra ;) Iaf inte till nederdelen av benen med grövre hår, får klippa 0.5 cm brett i taget låååångsamt över framsida knä och fransida kotled på min som inte ens har lång päls.

Så ett tips om vad du inte borde titta på för maskin iaf :) Mjuk päls typ runt armbågen och sådant tar den dock jättebra!

Finns en liten trimmer på B*rjes för 199:-
Tror den ska finnas kvar för samma pris iaf.
Men den verkar väldigt liten tycker jag på bild, men det står att man även kan använda den för ben och huvud där den stora i kommer åt.

Klipper halva ben och huvud med julas

Tack för svar, har nån provat den H**ks säljer nu för 879?

jag klipper både ben och huvud/öron med den från jula.. (den stora)

Liknande trådar

Utrustning Min lilla klippmaskin gav upp häromdagen, och nu letar jag efter en ny. Jag hade en Sectolin som funkade bra i ett år, sen blev den bara...
Svar
19
· Visningar
4 163
Senast: caballus
·
Hästvård Hej! Är på jakt efter en klippmaskin till våran ponny då jag vill kunna klippa honom när jag vill utan att betala. Vill inte betala en...
Svar
6
· Visningar
777
Senast: Klubbisen
·
Utrustning Funderar på att investera i en klippmaskin. Brukar låna/hyra men som sagt, funderar på att skaffa egen. Kan ni rekommendera någon...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
18 492
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar