Billig kaninjvl!

S

Stoppard

Mitt kaninkräk är till salu väldigt billigt om jag inte hinner göra en vante av honom innan dess.
Adventsljusstaken hade slutat fungera och jag drog upp sladden för att se om det lilla aset hade lyckats att få tag i sladden och bita av den. Det hade han och 220 V flödade in i min stackars tumme! Det var inte skönt kan jag säga och jag hoppas att det kändes likadant i hans mun så att han lärde sig något.
(Jag kanske tycker lite synd om honom när jag kommit över chocken, men inte just nu!)

Sv: Billig kaninjvl!

Eller mössa, och stek, alternativt paj av resten ;)
Usch :eek:

hofi skrev:
Går även bra att göra tofflor av dom.

Jo, det är vad jag brukar göra, :p när jag är "arg". Därför tyckte jag det var mkt trevligt att få lära sig en ny variant.

Quila: Jo, men currygryta av kanin är mums. :d

:rofl: Om inte annat till att rama in och hänga till beskådan för ninizplutten. Sedan pekar man bara lite försynt nästa gg det är dags.

Ja så kan man ju åxå göra. Annars så kam man ju äta upp domså är man av med problemet.

Du får väl lägga cribhalt eller så på sladdarna, eller bygga in dem. Eller hålla kaninen under uppsikt :p

Att ha en innekanin är precis som att ha ett småbarn, något alla borde tänka på... att kaninen gnager på sladdar m.m. är att de inte vet vad som händer om de gör det. Samma gäller små bebisar, de vet inte att man bränner sig om man lägger handen på en stekhet platta... Vad som gäller är att "barnsäkra".. inga sladdar inom räckhåll, eller annat gnagbart... så är det bara... Att de gnager på saker är att vi "tillåter" de att göra så, eftersom vi inte håller koll på de, eller säkrar...

Våran kanin gjorde samma sak, fast han bet sönder i princip varenda kabel till tv och video, men det var för att vi inte hade någon koll på vad han gjorde... numera får han vara i rum där alla sladdar är undangömda och där det inte finns något att tugga på (förutom tapeten då, den går ju inte å ta bort direkt)...

Men snälla rara, du skall vara glad över att du har ett djur som ser till och ger dig lite spänning i livet :angel: ;) :D

Samma här, mina kaniner springer också i "säkrade" rum, tyvärr gick det inte att skydda tapeten men det får det vara värt :smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 896
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV