Billig flerhäst försäkring?

K

KLNF

Finns det någon typ av försäkring där man kan försäkra fler hästar i en?

Sv: Billig flerhäst försäkring?

Ofta får man rabatt hos försäkringsbolaget om man har flera hästar försäkrade, jag har fem hästar och får rabatt på varje försäkring.

Förr fanns det samma typ av försäkring för häst som för kor och får. Vilket innebar att man kollektivt försäkrade en flock ungefär. Den gav dock inte så mycket i ersättning utan mer typ schablonbelopp beroende på ålder och ras. Det var inte heller veterinärvård i den på samma sätt som i individuella försäkringar.
Tror att det som närmast finns kvar idag är det som kallas för katastrofförsäkring. Som gäller om hästarna råkar för för t ex brand eller åsknedslag.

Okej! Jag har nämligen fem egna men de är försäkrade hos olika bolag. kan man berätta vad man har för hästar och begära en offert?

Ring till några olika bolag och fråga så du får det som ger dig bäst pris för den omfattning du vill ha.
Det kan skilja ganska mycket pengar.

//Waern

Ja dte var det jag tänkte att det måste ju finnas pengar att kunna spara...

Självklart kan du begära offerter (prisuppgift)

Sedan ger alla bolag mängdrabatt, så det är ju en idé att samla alla i samma bolag.
I en del bolag så kan du få ytterligare rabatt på hästarna om du samlar alla försäkringar i samma bolag också (hem, bil osv) Gäller dock inte alla bolag.

Finns ju många olika försäkringar att välja på, om du inte behöver fullt skydd så finns tex
begränsad veterinär vård. Just denna är på If, men tror att övriga bolag kan erbjuda något liknade.
Som namnet säger täcker den inte alla sjukdomar, men den kostar betydligt mindre.

Den gäller för faktur eller fissur av ben
Sårskada
Fång
Foderstrupsförstoppning
Kolik
Akut tarminfektion
Transportsjuka
Förlossning med kejsarsnitt
Lunginflammation på föl yngre än 6 månader.

Tänk bara på att om du har någon skada/sjukdom på hästen så blir det resivation i det nya bolaget.
Har man det är det bättre att stanna där man är med den hästen.

Okej tack! nej ingen av hästarna ska ha/har reservation :D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 700
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Ska besikta en häst. 5 år ingen skadehistorik. Den var röntgad som 3 årings UA. Export. Fått plåtar och godkända av egen vet. Säljes av...
Svar
15
· Visningar
1 674
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 869
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 051
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka