Bildtråden

• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare iNHALE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 999
  • Visningar Visningar 203 119
Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kan köra rockard eller gigg med loksele. Beror på om du använder hög eller låg infästning. Man måste dock vara noga med att få allt att passa ihop så att vikten i skaklarna blir rätt. Bäst att ta hjälp! 🤗
Inte utan någon adapter-grejs?
Vet att jag försökt kolla på det innan men fick aldrig ihop det. Tyvärr ont om folk att ta hjälp av i mina trakter.

IMG20230903111657.webp

Min gamling :heart Åldern börjar synas nu (han är född -95). I vanliga fall är han inte så sur :angel:

Måste bara visa den här bilden också, för att illustrera storleken på det nyaste tillskottet i stallet. Han är bara 4 år gammal men är helt enorm, både på bredden och höjden! Ca 183cm enligt ägaren, och som synes av ganska grov typ. Vet inte om jag någonsin hanterat en så pass stor häst faktiskt, men som tur är lever han efter Bamses devis att om man är stor så måste man vara snäll :heart "Min" häst, alltså den bruna till vänster, är 165 cm och ser ut som en ponny i jämförelse :laugh:

20230906_072144.jpg

Måste bara visa den här bilden också, för att illustrera storleken på det nyaste tillskottet i stallet. Han är bara 4 år gammal men är helt enorm, både på bredden och höjden! Ca 183cm enligt ägaren, och som synes av ganska grov typ. Vet inte om jag någonsin hanterat en så pass stor häst faktiskt, men som tur är lever han efter Bamses devis att om man är stor så måste man vara snäll :heart "Min" häst, alltså den bruna till vänster, är 165 cm och ser ut som en ponny i jämförelse :laugh:

Visa bifogad fil 127425
Men vad söta dom är. Och vilken härlig utsikt. Han ser väldigt gullig ut fast han är så stor. Tror dock inte jag hade vågat rida en en häst elefant 😄

Men vad söta dom är. Och vilken härlig utsikt. Han ser väldigt gullig ut fast han är så stor. Tror dock inte jag hade vågat rida en en häst elefant 😄
Haha nej, jag vet inte om jag skulle våga heller! Jag har redan blivit erbjuden att testa men känner att jag vill se honom under en annan ryttare först, särskilt eftersom han fortfarande är så pass ung. Ägaren är lika kort som jag (typ 160) så det kan ju bli intressant :D

Haha nej, jag vet inte om jag skulle våga heller! Jag har redan blivit erbjuden att testa men känner att jag vill se honom under en annan ryttare först, särskilt eftersom han fortfarande är så pass ung. Ägaren är lika kort som jag (typ 160) så det kan ju bli intressant :D
Jag tänker på hur svårt att är med en sån stor häst, man måste ju typ ha en pall bara för att borsta hästen. Lägga på täcken, sadel, tränsa etc- allt blir så mycket jobb :) har ändå respekt för folk som orkar. Sen äter dom väl också rätt mycket mer än en vanlig häst? så även mer kostnad på mat. Mycket jobb! men gillar hans uttryck, väldigt fin.

Jag tänker på hur svårt att är med en sån stor häst, man måste ju typ ha en pall bara för att borsta hästen. Lägga på täcken, sadel, tränsa etc- allt blir så mycket jobb :) har ändå respekt för folk som orkar. Sen äter dom väl också rätt mycket mer än en vanlig häst? så även mer kostnad på mat. Mycket jobb! men gillar hans uttryck, väldigt fin.
Ja, jag tror inte att det var tänkt att han skulle bli fullt såhär stor... Hon köpte honom som tvååring och jag vill minnas att han importerades osedd från Irland, så det blev nog lite av en överraskning alltihop :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Visste inte vad jag skulle lägga för prefix, men men. Hur har ni det med försäkringar på er själva? Jag har en livförsäkring som...
Svar
8
· Visningar
306
Senast: escodobe
·
Kultur Snart är det jul och jag är på jakt efter böcker åt min 4-åring. Det vi är ute efter är böcker med illustrationer. Där det händer...
Svar
15
· Visningar
373
Senast: Badger
·
Gnägg Jag är inte en person som generellt konsumerar jättemycket; Köper kläder och skor till mig och mitt barn typ 2 gånger om året (inför ny...
Svar
15
· Visningar
1 367
Senast: Dyngpeter
·
Samhälle Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka och känna, men spontant känner jag mig allt lite rånad, men kanske borde jag känna mig stolt... 2
Svar
36
· Visningar
3 364
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka