Bildtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glada hästar som fick nytt bete idag 👌🏻

IMG_7815.webp

Screenshot_2023-08-31-19-20-08-671_com.google.android.apps.photos.webp

3-åringen är satt i vagn för första gången idag. 😍
Måste försvara mig med att jag inte planerar att använda denna med fast brösta, hade ingen planer alls på att sätta i vagn idag, så jag inte ens köpt sele än, men så gav stallägaren mig en gammal bröstsele och kände att 10m skritt inte gjorde nån skada. Ville mest se hur han reagerade 👍 "Riktig" sele ska införskaffas innan vi kör vidare, men denna funkar nog toppen att harva ridbanan med.

Visa bifogad fil 127021
3-åringen är satt i vagn för första gången idag. 😍
Måste försvara mig med att jag inte planerar att använda denna med fast brösta, hade ingen planer alls på att sätta i vagn idag, så jag inte ens köpt sele än, men så gav stallägaren mig en gammal bröstsele och kände att 10m skritt inte gjorde nån skada. Ville mest se hur han reagerade 👍 "Riktig" sele ska införskaffas innan vi kör vidare, men denna funkar nog toppen att harva ridbanan med.
Tur att det gick bra, finns ett gäng säkerhetsteg du har hoppat över så har du tankar att köra in pållen så ta det varligt då mkt skada kan ske med häst och vagn. Ett tips i all välmening :)

Har ropat och ropat på hästarna att de ska komma då jag tänkte röra lite på valacken. De brukar komma i hopp om att få godis. Men inte i dag. Tänkte att jag fixar i ordning med foder och allt annat som ska göras så kommer de så småningom i ren nyfikenhet. Ropar några gånger till medan jag fyller vatten men när jag vänder mig om igen några sekunder senare för att se om de är på väg så möts jag av denna syn. Valacken har lagt sig ner och tänker tydligen ta en eftermiddagslur och har inga planer på att komma in 😆

IMG_7938.webp

Det tråkiga är att lokselen inte passar till rockard och då behöver man dubbla uppsättningar.. har haft samma dilemma till min shettis.
Du kan köra rockard eller gigg med loksele. Beror på om du använder hög eller låg infästning. Man måste dock vara noga med att få allt att passa ihop så att vikten i skaklarna blir rätt. Bäst att ta hjälp! 🤗

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Snart är det jul och jag är på jakt efter böcker åt min 4-åring. Det vi är ute efter är böcker med illustrationer. Där det händer...
Svar
15
· Visningar
287
Senast: Badger
·
Gnägg Jag är inte en person som generellt konsumerar jättemycket; Köper kläder och skor till mig och mitt barn typ 2 gånger om året (inför ny...
Svar
15
· Visningar
1 066
Senast: Dyngpeter
·
Samhälle Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka och känna, men spontant känner jag mig allt lite rånad, men kanske borde jag känna mig stolt...
2
Svar
36
· Visningar
2 987
Senast: Cambrie
·
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
35 36 37
Svar
736
· Visningar