Bildtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag bara scrollande förbi bilden tänkte jag att den bruna hästen var ett föl 😅
Haha, "fölet" ser ut såhär under ryttare:

279106373_10158687429645677_4680479794588645437_n.jpg

:D

Lovar att fixa en bild ifall jag en dag sätter mig på den där jättehästen. Det kommer att vara en syn värd att skratta åt, det må jag säga!

Apropå stora hästar fick jag ofta rida en riktig bamsehäst när jag red på ridskolan för några år sedan. Han var lika snäll som han var stor. Alltså jättesnäll :D första gången jag satt upp på honom fick jag skritta lite innanför spåret en stund för att bli av med svindeln :rofl:
20210420_085814.jpg

Jag är drygt 180 cm över havet och han måste ha varit upp mot 185 cm i mkh. Jag ville gärna ha stege för att komma upp :angel:

Jag har definitivt haft sämre lunchraster. Så tacksam för min schyssta och flexibla chef som möjliggör sådant här! :love:

20230913_141411.jpg

Är också stolt över att ha vågat mig ut alldeles ensam på min medryttarhäst som tenderar att vara ganska tittig och reaktiv, framförallt när han är ensam. Även om han är väldigt schysst och aldrig gör något "stort" så blir jag nervös av sådant, men idag gav jag mig den på att jag skulle våga rida bort till den där stubbåkern som såg så himla härlig ut. Han började med att försöka vända tillbaka flera gånger och sedan bidrog både kor, plastpåsar och lantbruksmaskiner till spänningen, men jag höll mig lugn och kunde stötta honom tillräckligt för att han skulle våga fortsätta. Mycket klapp, kli och beröm samtidigt som han fick ta hur stora omvägar han ville kring det som absolut var livsfarligt. Jag fick verkligen jobba med både mig själv och honom, så det känns som en stor seger :) Väl där hade vi hur roligt som helst och blandade fartfyllda galopper med (försök till) dressyrarbete.

Jag har definitivt haft sämre lunchraster. Så tacksam för min schyssta och flexibla chef som möjliggör sådant här! :love:

Visa bifogad fil 127948

Är också stolt över att ha vågat mig ut alldeles ensam på min medryttarhäst som tenderar att vara ganska tittig och reaktiv, framförallt när han är ensam. Även om han är väldigt schysst och aldrig gör något "stort" så blir jag nervös av sådant, men idag gav jag mig den på att jag skulle våga rida bort till den där stubbåkern som såg så himla härligt ut. Han började med att försöka vända tillbaka flera gånger och sedan bidrog både kor och lantbruksmaskiner till spänningen, men jag höll mig lugn och kunde stötta honom tillräckligt för att han skulle våga fortsätta. Mycket klapp, kli och beröm samtidigt som han fick ta hur stora omvägar han ville kring det som absolut var livsfarligt. Jag fick verkligen jobba med både mig själv och honom, så det känns som en stor seger :)
Det är underbart med sådana hästar, som man vågar utmana sig själv tillsammans med 😊

Det är underbart med sådana hästar, som man vågar utmana sig själv tillsammans med 😊
Verkligen! Jag är lite ärrad av ett tillfälle då han blev jätterädd för en kalv och stack med mig på en asfalterad landsväg (jag hoppade av i farten, så ingen skada skedd), men det var flera år sedan nu och det känns som att både han och jag har mognat lite. Framförallt har jag lärt mig att det bästa man kan göra när han börjar hetsa upp sig är att släppa på tygeln och klappa, klia och prata lugnt med honom. Det rakt motsatta från vad min kropp och hjärna säger till mig att göra i en sådan situation med andra ord, men han behöver verkligen det stödet från mig.

Verkligen! Jag är lite ärrad av ett tillfälle då han blev jätterädd för en kalv och stack med mig på en asfalterad landsväg (jag hoppade av i farten, så ingen skada skedd), men det var flera år sedan nu och det känns som att både han och jag har mognat lite. Framförallt har jag lärt mig att det bästa man kan göra när han börjar hetsa upp sig är att släppa på tygeln och klappa, klia och prata lugnt med honom. Det rakt motsatta från vad min kropp och hjärna säger till mig att göra i en sådan situation med andra ord, men han behöver verkligen det stödet från mig.
Känner verkligen igen mig. Men heja oss!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Snart är det jul och jag är på jakt efter böcker åt min 4-åring. Det vi är ute efter är böcker med illustrationer. Där det händer...
Svar
15
· Visningar
287
Senast: Badger
·
Gnägg Jag är inte en person som generellt konsumerar jättemycket; Köper kläder och skor till mig och mitt barn typ 2 gånger om året (inför ny...
Svar
15
· Visningar
1 064
Senast: Dyngpeter
·
Samhälle Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka och känna, men spontant känner jag mig allt lite rånad, men kanske borde jag känna mig stolt...
2
Svar
36
· Visningar
2 967
Senast: Cambrie
·
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
35 36 37
Svar
734
· Visningar