Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

VanRemo: Tack! Ja, resning har han i alla fall lille plutten :D

Horsemarket: Det stämmer, jag har haft honom på foder i drygt ett år men han är även till salu, hade jag haft pengar hade jag köpt honom själv, men det kommer nog inte hända de närmaste åren :angel:

Senast ändrad:

*kl*

Juno modellar nya pannbandet:). Är helt sjukt nöjd med det!
10245527_10202711283055114_6959847006105888462_n.jpg

1538885_10202711283495125_4045559675413553380_n.jpg

kl

Några bilder på mig och medryttarhästen från vår dressyrtävlingsdebut för en vecka sen. I helgen är det dags igen :)

Elegant häst/ekipage!
En eye catcher som ser sådär härligt spänstig ut =)

Ursöt! Men ska du ha rosa på pojken?:D

Haha, egentligen är det till Barbie men eftersom jag inte är fast i könsstereotypa färger så kommer förstås Juno också ha det på tävling;). (Om han nånsin kommer så långt). Färgen matchar flikarna på min Animokavaj helt perfekt:love:!

Det var vi verkligen! :D Vilken lättnad det var när debuten var avklarad! Veckorna innan hade ridningen bara gått sämre och sämre så jag var enormt nöjd bara med att ta mig runt, att den fd. hopphästen inte lämnade banan och att hon kunde trava efter galoppdelen.

Tack! Det är en Pikeur Sarissa. Är väldigt nöjd med den, bekväm att rida i och perfekt passform för mig!

Solen skiner igen, vårkänslorna börjar genast spritta i kroppen och nervositeten inför årsdebuten växer sig ännu starkare.:nailbiting: Hästlivet på en pinne. ;)

I helgen var det träning för Birgitta igen, fick ännu en knuff i rätt riktning och pepp. Vi har varit i en djup dal ett tag tycker jag men kanske börjar vi så sakteliga klättra åt rätt håll igen.
Min vän Linda var på plats med kameran i högsta hugg under träningarna så fick ett par bilder att peppa mig med. :)

120_5345c99b2a6b223ea9b44c21.jpg

121_5345c9a02a6b22ac3ce1a231.jpg

Alla sätt är bra sätt, förutom de dåliga ;) Behöver jag säga att vi var tre som fick slita och en, han den där stora bruna, försökte göra minsta jobbet.
O_o

124_5345c9abddf2b3377948e689.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 343
Senast: doppler
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka