Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

För att bara vara ett år är ju Bosse ursnygg (om än bastant) i kroppen! Lasse är jag väldans kär i;).

kl

Bild på mina dressyrpållar, treåringen står med rumpan hitåt och så är det 6 åringen som är den enda jag rider just nu.

2013-05-30064402_zps4f695e71.jpg

Fina pållar du har! :)

Här kommer några bilder från gårdagens träning. Blev tydligen bara bilder i vä galopp, men jag e glad för det lilla! Väldigt nyttigt att se sig själv på bild.. Jag e som en yvig vante där uppe. :p Måste börja slappna av å sitta mitt över hästen!

_IMGP9359_zps54e3b978.jpg

_IMGP9361_zpsa285b738.jpg

IMGP9365_zps3aa0ca25.jpg

_IMGP9368_zps290449fb.jpg

_IMGP9369_zps40f94faa.jpg

Är så glad å få rida denna häst! :love:

För att bara vara ett år är ju Bosse ursnygg (om än bastant) i kroppen! Lasse är jag väldans kär i;).

Lasse är flyttbar! ;)

Bosse är en biff med en väldigt hög rumpa men jag tror att han kommer kunna prestera riktigt bra på banorna sen även om han inte är den mest långbent och tjusiga hästen:D

Lite skillnad på honom och Tusch som också bara är ett år gammal.

936195_10201079921141918_2000312562_n.jpg

kl

Idag premiärred jag med kandaret (har bara provat det på henne en gång innan), red ut för att låta henne känna på det i lugn och ro och jag blev positivt överraskad. Hon är ju väldigt känslig i munnen och ganska trixig fram och tillbaka (tuggar en del och kan "hugga" framåt, svårt att bli stilla och lugn) men såhär "lugn" i munnen var det längesen jag känt... Kanske berodde på tyngden av betten?? Kändes dessutom som att hon blev väldigt bra i formen, krullade inte ihop sig så som hon kan göra.

01d94c3ec9f111e286b422000a9d0dd8_7.jpg

Härligt när det känns lätt md kandaret första gångerna. tror säkert en del hästar gillar tyngden. Hade en häst som också blev väldigt tillfreds med just kandar.

Jaa, jag var lite orolig att hon skulle tycka det var jätteäckligt och att det skulle bli svårt att vänja henne men reagerar hon som igår så är det bara att tacka och ta emot. Sitter velar fram och tillbaka nu om jag ska ta kandaret på dagens träning eller träns, men blir nog träns eftersom hon bara gått på kandaret en gång

kl

Mitt fina avelssto fick en liten dressyrbebis igår morse, idag var de ute så här kommer lite bilder med mer fokus på mammahäst!

Mamma är e. Bernstein - Zinsky xx och fölet e. Floricello

Grattis till ett fint föl! Alla dina bilder var fina men jag älskade den här:

DSC01449_zpsa74f12e9.jpg

Så söt :D

Fina :love:

Måste säga att det var roligt för din skull för hon kastade väl förra året om jag inte minns fel.

Floricello verkar ge fuxar utan tecken, vet en till helfux utan tecken...;)

kl

Idag var vi iväg på träning för ny tränare. Galet varmt var det och både jag och Hottie fick svettas ordentligt. Tyvärr åkte sadeln fram något mot slutet så på de bilder där det syns -jag är medveten om detta. Hursomhelst var Hottie jättefin och vi fick väldigt trevliga kommentarer som värmde ordentligt.

936294_10152317685645400_590097486_n.jpg

296151_10152317686420400_1955068937_n.jpg

223184_10152317686185400_202131601_n.jpg

961_10152317685930400_321788530_n.jpg

943302_10152317686080400_72792826_n.jpg

Så fin!
Såg att en tillfällighet vem hon föddes upp av.
Kul att ha en av deras fina uppfödningar :)

jaa, minns att hon var med i en artikel i Ridsport som föl med där hon kallades för deras dittills bästa föl. Hon är jättehärlig, så glad att jag har henne :love:

Så fina bilder med den bakgrunden :love: och fint motiv också givetvis.

Mitrolle, tack, jag gillar också dem ;) väldigt mycket :)

Så himla fin! Tycker det är väldigt kul att du har två så otroligt fina hästar och båda är svenskfödda hos kanonuppfödare. Mer svenska hästar åt folket:p.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama