*Bildtråd*

Sv: *Bildtråd*

Har precis fått reda på att katten vi tar hand om (kommer från ett dödsbo) är en britt så jag sätter in några bilder på henne här. :)

Runt 10 år tror veterinären att hon är.

http://klas.servern.info/~helena/backup/pa%cc%88rlafin.JPG

http://www.hekla.nu/%7EHelena/backup/pa%cc%88rlafin_.JPG

pa%cc%88rlarullar.JPG

Dessa underbara kisar är dock inte mina utan mammas men ändå :)

Först har vi snart 2 åriga S* Elwynn Forest's Black eyed peas BRI n tilltalsnamnet är Kitty på denna svarta skönhet.

Sedan har vi snart 1 åriga halvlillasystern S* Elwynn Forest's Twister en vacker blåsköldpaddhona som till vardags kallas Tiffany.

Stammen har jag i denna stund ingen aning om mer än modern till dessa två som är Cuddlesome's Buzzy, BRI n22.

Yoga är SÅ FIN :love:

Fast alla britter är ju sjukt söta förståss ;)
Jag kan inget om raskatter men ska jag ha raskatt ska det vara en britt!

Sötnos!!
Så länge han är kastrerad så får han ställas ut även med svansknick. Ifall du vill testa alltså.

Det är så synd att dom inte får till en bra ögonfärg på dom maskade britterna. Den riktigt blå färgen som t.ex birma har vore underbart på en britt!! :love:

Hon har iaf en mycket bra brittlook. Ingen stamtavla? Påminner väldigt mycket om Yogas mamma, hon hade också den där grymma häftiga looken.

Visst är hon vacker min Yoga :love:

Det är en dam med 2 alldeles för stora delar pondus och självförtroende och alldeles för lite "snällkisse"-del. Men hon är härlig iaf :D

Britten är en underbar ras!

Hon har iaf en mycket bra brittlook. Ingen stamtavla? Påminner väldigt mycket om Yogas mamma, hon hade också den där grymma häftiga looken.

Hon har nog en men hon kommer från ett dödsbo, hon är försäkrad som en britt enligt vad släktingarna har sagt som jag har förstått det.
Hon hette Girlie och är född -99, numera heter hon Pärla och tillhör katthemmet.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama