Bildtråd utustning

Sv: Bildtråd utustning

Den butiken jag jobbar i ska börja ta hem från pro choice, och när chefen ringde och beställde sa grossisten att "alla väljer en storlek större på bootsen mot vad skydden är" vet inte om det stämmer, jag har M på allt, men när jag tittar på det kanske bootsen är en anings små.. jag ska testa när mitt 4pack kommer hem och se! Hoppas det passar, annars måste jag byta och krångla..

Hon sa också någonting om "nya Pro Choiceskydd" men jag fattade inte vad hon menade. Är det kanske VenTech då? Vad är skillnaden?

Verkar bara vara en "uppgradering" av Eliteskydden! Var lite rädd att dom skulle se helt annorlunda ut :o
Bättre ventilering ska det vara också. Det gillar vi!

"Professional´s Choice utvecklar sina populära Elite TM Sports Medicine Boot med revolutionerande ny VenTECHTM teknologi
Produktlinjen kommer nu att tillverkas med VenTECHTM teknologin, som innebär att neoprene-materialet andas med hjälp av små ventelationshål, VenTECHTM
Förutom att produkten nu andas, får man som en bieffekt ett smidigare, flexiblare och ännu mer stödjande skydd.
På grund av den tajtare passformen minskar också insläpp av smuts och sand innanför skydden.
Professional´s Choice arbetar kontinuerligt med utveckling av sitt produktsortiment, där man strävar efter att få fram produkter som motsvarar användarnas hårda krav på passform, skyddsegenskaper, kvalitet och design."

då kanske jag behöver M på bootsen då?
Ja den nya VenTech Elite är ju efterkommaren till Eliten. samma pris dock men billigare gällande bootsen. Är det då en fördel att välja Ventech?
Finns även i fyra "häftiga" nya färger om man gillar det. Så det svåra är ju att välja då det är samma pris. Hellst vill jag hitta ett fyrpack inkl gratis frakt och med erbjudandet om att ett par boots ingår! Funderar för fullt på färgen. Hästarna är ju av två olika nyanser brun. Har haft bruna Elite innan. Tankarna drar till orange,turkos eller röd.

Senast ändrad av en moderator:

På tävling brukar 4-packen komma med "gratis" boots och då slipper du ju frakten ;) Vi får se om mina skydd som kommer hem är Elite eller VenTech (nu hoppas jag på det senare :d) så kan jag göra en utvärdering!

Rött tror jag skulle vara grymt snyggt! Pro choice är ju inte lika klarröda som tex Pegasus utan lite mer åt det mörkröda hållet, sjuuukt snyggt! Annars är ju orange läckert, som LillMalin demonstrerat ;) Grönt är också snyggt! Blå är jag lite reserverad mot.. det KAN funka kanon, men för det mesta tycker jag inte att blå och brun passar så bra ihop...

då inväntar jag din anayls av boots och väntar med att beställa! ofta så har de flesta internetbutiker fraktfritt vid över 1000kr men paintchampionatet kommer gå på greva snart har jag för mej och då jag bara har en mil dit så kanske man kan klämma lite extra.

Lägger in en bild (jag vet vi är snygga:cool:) från förra året när jag var ägare till en röd Reinsman Tacky Too. Jag tyckte själv att färgen inte var helt 100 och paden höll inte upp till den standarden som jag önskade. Kanske inte röd passar oss?

Här synes även med.

Crates Show Saddle: extremt nöjd.
Abilene boots: Nöjd tills jag provade ett par Double H...
Weaver Horizon träns,tyglar,curb: Snyggt med V format pannband men tyglarna kan vara lite sliddriga men stundtals är det rätt skönt med mjukare tyglar.
Wrangler jeans på mej då haha
aug249.jpg

Senast ändrad av en moderator:

jag tror inte att Pro Choice har samma röda färg som den padden, så slopa inte den tanken än! Jag tycker fortfarande att bruna är fina i rött :D

Vad snyggt örat var på tränset! Och transporten var riktigt läcker! Är den varmare när den är svartfärgad?

[/IMG]

Inte nog med det, lädret i tränset är tjockt och supermjuuukt!

Nej, transporten känns inte som att den blir varmare. Jag och en kompis hoppade in och ut i allas transporter vid en träning en solig dag, och kunde inte känna någon större skillnad. Min häst har aldrig varit svettig efter en åktur, och jag har aldrig sett att det bildats kondens efter körning heller...

Ven Tech fanns inte i orange:cry:

Här har vi oss i turkos från förra året och då jag kom i showchapsen med näppe! Jag har alltid hårnät och när jag tävlar upplever jag att hatten åker upp något på huvudet. Är hatten för liten då? Släng in bilder på era hattar!
juli015.jpg

juli034.jpg

juli033.jpg

juli017.jpg

Någon som vet skillnaden på Proff Choise Ballistic boots och bell bootsen?

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 224
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar