Bildtråd utustning

C

CindyLou

Jag fullkommligt älskar utrustning! Så släng in bilder på er utrustning och även det som ni önskar att ni ägde! sadlar,träns,paddar,filtar,benskydd,gjordar ja allt som hör till western för dej och din häst! Och glöm inte transporten:D

Sv: Bildtråd utustning

Då börjar jag lite smått..

kom på att man kan nämna lite positiva och negativa egenskaper!

Gubbens Double H. Komentar: Han är lyrisk!
bilar094.jpg

Äldste pojkens boots:
bilar096.jpg

Mina damboots Double H. Ägt i två månader och så sköna att gå och rida i! Enda negativa är att jag får skavsår på insidan av vaden av stövelskaftet.

Cinch Elite Formiga Air: En riktigt bra gjord som har smidig lösning så man kan fälla in de stora ringarna i tyget,sedan är det bara att slänga in i tvättmaskinen.

Caveson från Weaver Stockman collection i harness läder: Snygg och funktionell.
10juni045.jpg

Tips mot skavsåren på vaden... :) Köp vanliga höga ridstrumpor och dra ända upp till knäna :) btw jag vill ha dina stövlar!!!! :love:

Bra idè! Tack. Hitills har jag användt plåter men det går ju åt en del..

Jag har likadana boots och får också skav av dom. Ridstrumpor är bra eller att klippa av ett par nylonstrumpor och ha under, då slipper man skavet. :)

Kan bidra med mitt favorit träns... Här är det första ridturen med det, numera har jag tagit bort käkremmen, örat har mjuknat lite och format sig bättre, och curbstrapen har fått fler hål gjorda...

DSC_0328.jpg

Är även rätt förtjust i min transport... dras numera av en svart bil som matchar lite bättre :D

DSC_0066.jpg

Vad snyggt örat var på tränset! Och transporten var riktigt läcker! Är den varmare när den är svartfärgad?

Då slänger jag in:

Mitt showskärp.
bilar087.jpg

Proff. Choise SMx Ventech cinch. Denna gjorden gillar jag bäst! Hade väldigt svårt val mellan svart och brun.
bilar082.jpg

Hundtäcke stl 55 (sitter ju faktiskt på en westernhäst:D)
6mars022.jpg

Snyyyyg transport! :love:

kl
Jag älskar min regnrock! Regn är inte ens ett problem längre när man har den! Bekväm, rymlig, bra fickor... It has it all! Från Woodfield!
31525220.jpg

Sen totalt avgudar jag min sadel :p Inte utseendemässigt kanske (även om den är okej) men fyfaaaan vad skön den är!
29949498.jpg

(och mina chaps är rätt snygga dom med, även om dom tyvärr är lite stora :mad:)

-Insåg nu hur fest Liona var på den nedersta bilden! Hahaha!

Underbar regnrock, förstår att regn inte är ett problem längre :)

Ang din sadel, får man fråga vad det är för sadel som är sååå skön att rida i ?:D

Angenämt problem du har... mina showchaps kommer jag inte ens i och kommer nog aldrig att göra så dom hamnar nog snarast ut på tradera med sorg. Dina var annars riktigt ruskigt snygga!

Haha jaa det är ju ett lyxproblem egentligen. Grejen var att jag fick sälja mina andra, dels för att jag inte kom i dem och dels för att de var fel färg. Då vägde jag lite mer än idag, köpte dessa och nu har jag blivit smalare igen. Att man inte kan hålla sig!

ahh jag blir galen. Nu när jag kikar närmare på mina showchaps så hittar jag en massa snygga detaljer som jag inte sett innan. Vill så gärna behålla och komma i dom .Men för 10kg sedan så var det knappt jag kom i dom heller...så nu står jag och velar. Ska jag sedan köpa nya i min storlek så får man ju punga ut 2-3000kr.

Ja, Och min har ju ett mörkbrunt huvud! :love:

Hon kommer verkligen göra sig i det! :love:
Men det får nog tyvärr dröja lite. ;)

Börjar med ett cerist westernträns, bettet har jag ej kvar.

Cerise westernpadd

Cerise westernbrösta

Sydstats padd

lila westernträns

Det är vad jag har nu, Nu fattas svart westernsadel :) och hästen

det är inte lätt :cool:
Jag stod i valet och kvalet att skaffa nya igen, tror mina är ganska lättsålda, men njaeh... Hon som syr chapsen åt mig måste tycka jag är knäpp :rofl:

jag vet vem du menar och det är väl där man hamnar om jag nu ska byta ut mina chaps och ekonomin till nya nja den finns ju inte.

Fråga! Vad anser ni vad för skillnad på Proff Choise Elite och deras nya VenTech Elite? och hur tycker ni proff choise bootsen är i storleken? Har S nu på Elite benskydden men behöver komplitera med boots. Ska passa häst 147 och 152 cm hög, tunna arabben med normala hovar.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 224
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar