Bildtråd på era islandshästar!!

b124683.jpg

b124677.jpg

b124664.jpg

Hýreygur-avkommor har jag ridit en del, känner hans uppfödare :) Brukar vara väldigt snälla, glada och enkla enligt min erfarenhet.

@minsally
Precis! Ska passa mig för att visa bilden för Sol. När det gick föl i stallet satte hon juver, och det har hon fortsatt med vid varje brunst sen dess (2 år nu). Tyvärr så hade det inte funkat med föl för min del.

Vi spekulerade faktiskt kring om det hade fungerat, när ett föl i närheten miste sin mamma. Vet inte om det hade funkat, alltså om hon hade kunnat producera mjölk på det sättet.
Hon sätter dessutom bara i ena juvret och inte i båda. Hade inte vågat chansa om det var skarpt läge för ett litet föl. Hade det inte funnits några andra ammor så möjligtvis, men de brukar ju hitta passande sto som mist ett föl.

Men det är ett smidigt sätt att hålla koll på brunst, det kommer ju aldrig som en överraskning. ;)

Vi spekulerade faktiskt kring om det hade fungerat, när ett föl i närheten miste sin mamma. Vet inte om det hade funkat, alltså om hon hade kunnat producera mjölk på det sättet.
Hon sätter dessutom bara i ena juvret och inte i båda. Hade inte vågat chansa om det var skarpt läge för ett litet föl. Hade det inte funnits några andra ammor så möjligtvis, men de brukar ju hitta passande sto som mist ett föl.

Men det är ett smidigt sätt att hålla koll på brunst, det kommer ju aldrig som en överraskning. ;)

Vi hade ett sto som gick med föl och "mammor", hon blev extramamma och gav di (säger man så?) till ena fölet.
Som du säger, i värsta fall kanske det är ett alternativ. ;)

Vi hade ett sto som gick med föl och "mammor", hon blev extramamma och gav di (säger man så?) till ena fölet.
Som du säger, i värsta fall kanske det är ett alternativ. ;)

Det är häftigt hur de hjälps åt. Våra katter gjorde så när jag var liten. Vår gamla hona och hennes unga dotter fick kullar samtidigt. De blandade ungar hej vilt och avlöste varandra. Smidigt värre. :p

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: Squie
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
350
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 230
Senast: Iamia
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 357
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka