Åh, kul! Finaste tecknen juÅh, exakt samma fina tecken som min fis ju
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, kul! Finaste tecknen juÅh, exakt samma fina tecken som min fis ju
Världens gulligasteMen plutt.
Ser ut att röra sig bra också!Varning för en sötchock! De här är lilla Solfári från Staafgård som föddes i sommras
Amma?@minsally
Precis! Ska passa mig för att visa bilden för Sol. När det gick föl i stallet satte hon juver, och det har hon fortsatt med vid varje brunst sen dess (2 år nu). Tyvärr så hade det inte funkat med föl för min del.
Amma?
Vi spekulerade faktiskt kring om det hade fungerat, när ett föl i närheten miste sin mamma. Vet inte om det hade funkat, alltså om hon hade kunnat producera mjölk på det sättet.
Hon sätter dessutom bara i ena juvret och inte i båda. Hade inte vågat chansa om det var skarpt läge för ett litet föl. Hade det inte funnits några andra ammor så möjligtvis, men de brukar ju hitta passande sto som mist ett föl.
Men det är ett smidigt sätt att hålla koll på brunst, det kommer ju aldrig som en överraskning.
Vi hade ett sto som gick med föl och "mammor", hon blev extramamma och gav di (säger man så?) till ena fölet.
Som du säger, i värsta fall kanske det är ett alternativ.