Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Novelette skrev:Jag tyckte verkligen om den första bilden...förutom att han gapar...men jag tror att det är en ögonblicksgrej...
På andra tycker jag att rumpan är väldigt mycket högre än framdelen...
Men jag ska inte säga att jag är så himla duktig själv...bara säger hur jag tycker det ser ut...
Fint ekipage annars![]()
wiidow skrev:det stämmer att han är högre bak, han är överbyggd..litet skönhetsfel, men det är inget som stör ridningen![]()
NiraK skrev:Skönhetsfel??Jag som trodde att en överbyggd häst lättare riskerade att hamna på framdelen, till skillnad från en häst som är byggd i uppförsbacke??
![]()
Dina bilder visar ju också en häst som är just på framdelen (dock kanske inte enbart av den anledningen att han är överbyggd).
Nirak
wiidow skrev:okej, säger ni att han är på framdelen är så är han väl det, men var medvetna om att det är bara ni som säger...hittils iaf..
NiraK skrev:Ser du inte själv att han är på framdelen på bilderna? Det finns säkert en massa olika orsaker till det. Att han är överbyggd försvårar säkert lite.. men sedan att sadeln ligger på bogbladet samt att du inte riktigt hittar rätt position på honom bidrar säkert lite till...
Nirak
wiidow skrev:rider du akademiskt du med?
NiraK skrev:Nej jag rider inte alls.. och innan jag slutade hann jag nog aldrig bli så pass duktig att jag "valde" mellan någon "lära". Jag blandade lite av varje på hobbynivå.
Nirak
Jessica skrev:Det skulle underlätta för honom att ta fram nosen om du hade handen bättre buren framför dig. Nu låser du honom i nacken.
//Jessica
wiidow skrev:okej, annars rider jag inte så mycket med hjälp av tyglarna..
Jessica skrev:Det ser definitivt ut som om du gör det på bilderna, speciellt med tanke på stången. Det behövs inte mycket hand för att hästen ska uppleva den som hård på en sådan betsling (vilket jag tror hästen gör med tanke på att han gapar), speciellt om hästen är väldigt känslig (vilket jag oxå tror att han är).
Om du provar att korta tygeln 1-2 dm o följer med fram med handen så ska du se att det blir ännu lite bättre o hästen får en chans att höja huvudet o gå med nacken som högsta punkt istället för mitten på halsen.![]()
mvh Jessica
wiidow skrev:och du rider akademiskt på heltid hör jag..?