Bilderna sparas bara i .BMP

F

Farouk

Hjälp, någon? Det är oerhört frustrerande när ALLA bilder som jag sparar ner från internet, sparas i .BMP
Filerna kan vara i .gif/.jpg men dom sparas ändå som .bmp

Vad är det för fel?
Sitter på modem, så när man ska ladda upp bilderna är det inte kul när dom ligger på 0.9-1Mb :(
 
Hoppas du får svar, för det där råkade även jag ut för... men nu är det som vanligt igen, lika plötsligt som det började. Jag begriper ingenting.
 
DU ÄR MIN HJÄLTE! :bow: :)
Tack!

Vad är cache-minne för något egentligen?
Vad sparas där? Temporary Internet Files?
Jag tömde den iaf, och nu fungerar det! :bow:
 
Lånar tråden :angel:

Min dator har också fått något knäpp nu så det blir så.

Har rensat Cacheminnet regelbundet, senast alldeles nyss.
"Spara inte kryptonerade filer på denna dator" var inte heller markerad.
Såå?
:crazy:

Kan tillägga att inte ALLA bilder blir sådana, men dom flesta. T.ex ALLA mina bilder på Tripodnet.
 
"Spara inte kryptonerade filer på denna dator" var inte heller markerad.

kryptonerade.gif


Vad gäller ditt problem så har jag tyvärr ingen aning. Se till att du har en någorlunda ny version av explorer, eller ännu hellre: Använd någon annan webläsare som t.ex. Opera.
 
Precis så har jag med!
Rensade minnet och kollade om "Spara inte..." var ikryssad. Det var den inte, och det hjälpte inte att rensa.

En annan knepig grej är att jag inte kan visa källa på internet, alltså högerklicka och välja visa källa. Högerklicka går, men inte visa källa, ruskigt irriterande
 
Hade samma problem, men fråga min pojke och han sa bara att jag skulle ändra formatet på bilden. Det gör man enklast i visningsprogrammet för bilder, gå in på "sparas som" & sedan är det bara att ändra till .jpeg eller .gif eller what ever! :D :banana:
 
NÄE! :(
Nu blev det sådär dumt IGEN.
Tömde Temporary Internet Files och deletade även alla filer under "Tidigare".
Går bilderna att spara i annat än .BMP nu?
Näe. :( :mad:

Har läst igenom det som stod i den första länken du skickade, men inget av det som står där verkar "stämma". :(
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 285
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 845
Senast: TinyWiny
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 795
Senast: LiviaFilippa
·
IT & mobiler Med jämna mellanrum hjälper pappa mig att spara ner mina bilder från min Iphone 11. Problemet är att om jag tar en bild och redigerar...
Svar
0
· Visningar
434
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp