Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder

:rofl: :rofl: :rofl:

Jag tänker på Montgomery Burns i Simpson när jag ser bilden. Helt underbar! Även om din katt ser ut att göra skäl för sitt smeknamn. :idea:

Jo, matte har fullt upp... :angel:

Corax: Ja det har du ju helt rätt i när du säger det :rofl:
Och ja tyvärr så fick hon nog det smeknamnet av en viss anledning... Jag borde ha anat... :o :devil: :angel: ;) :love:

*kl*

En nytagen bild på min familjs katt Tusse när han ligger och absorberar värme från elementet:D
32021229.jpg

Trots att han är utekatt har han i princip inte gått ut något alls sedan snön kom i november. Han vill dock då och då gå ner i källaren och går då till källardörren och vill bli utsläppt där, för han verkar tro att det ska vara annat väder i den dörren.:D Han blir lika förvånad varje gång det visar sig vara snö där också.;)

Några äldre bilder:

På spaning i sommargräset
28490332.jpg

Solar
28490337.jpg

Han är stooor, nog den största katt jag träffat, men på ett högrest sätt. Han är ju inte det minsta tjock.
29463304.jpg

28490330.jpg

Det är rödtabby färgen kallas väl? Eller enbart röd?

*KL*

Här kommer bilder på mina smågryn
grupp.jpg

DSC_0080.jpg

Maine coon bebisar 8 veckor gamla.

Nu ska vi se om jag kommer ihåg detta med röda katter o tabby teckning

JA han ser tabby ut (M i pannan)
Men på röda katter är det svårt att veta om dom är tabby eller inte då den röda färgen är genomskinlig o mönstret lyser igenom.

Alla katter har ett mönster under men på solida syns det inte vilket kan göra på röda katter att mönstret lyser igenom trots att dom igentligen är solida.

Men din ser väldigt tabby ut.

Hoppas det blev rätt nu :confused:

Det är rödtabby färgen kallas väl? Eller enbart röd?

Genetiskt är din katt röd, men även solida röda katter har ofta mönster. Det kallas spökmönster och det är vad din katt har. :)

En mönstrad katt har en tydligt vit "rosett" på nosen, vita glasögon runt ögonen och vita öronkanter.

Har nog aldrig visat en bild på min katt på buke förr.. men efter att ha legat sömnlös hela natten så har jag tråkigt och kom på att jag ju åtminstonde kunde göra detta. Tillåt mig att presentera min pojkvän Eskil! Denna förtjusande herre är en "bonnkatt" och blev sju i december. Den här bilden är nog den senaste på honom, och det är _underbarn_ här på buke som fotat. Delar av mig själv är med under protest i periferin.

DSC_0240.jpg

Här är min kisse Tippen när han gosat ner sig i en låda han knappt får plats i utanför ytterdörren. :)
34021_441696421356_662986356_6319919_2959348_n.jpg

Honom köpte vi från Kattstallet dit han kommit som hemlös. Den skäggige är maken.... :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
924
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
449
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025