Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder

Lägger ut bilder på våra (min och min mammas) huskatter, alla är honkatter.

Bild på Fellan 5år (svart) och Skrållan 4år (gråa)
398961_4000524541903_314319723_n.jpg

Zocker 3år, hon är större än vad hon ser ut på denna bild:
575913_4037202018817_1217560632_n.jpg

Och så har vi en jour-katt, en skyggis som dock idag kelar och är med oss. Det är dags för henne att lämna oss snart :)
528826_4222670535414_179347110_n.jpg

Inte bästa bilderna, ska lägga in lite bättre någon gång :)

Tack!
Ja hon är speciell den tösen! Hade henne kvar tills hon var 8 mån. Men tyvärr gick hon inte så bra ihop med mamma katt.
Det var ett tufft beslut men både hon och mamsen har det bättre nu :)
Mamsen slipper gå undan hela tiden och tösen får bralla av sig med sina bröder. Helt otroligt att tre i samma kull bor på samma ställe, det händer nog inte så ofta :D Men det är så kul att de får ha varann!

Tänkte lägga ut lite nya bilder på min "lilla" Prins. Han fyller snart 8 månader och väger snart 6 kilo så att kalla honom lilleman känns lite sådär. :D

Har fortfarande ett helt underbart temperament och är måde social och väldigt nyfiken. Hoppas han fortsätter så även i framtiden.

Han växer bak men fram har inte riktigt hunnit ifatt
a_120811.jpg

a_120811_4.jpg

a_120811_2.jpg

a_120811_3.jpg

Det är väl rätt vanligt att mamma katt och barnen skiljs i naturen när de är sex månader. Tyvärr tycker jag som ställt in mig på att inte behålla någon framtida bebis hemma. :(

Ja det är alltid en chansning att behålla kattunge. Speciellt om båda ska hållas fertila.
Vill ju givetvis ha en efter Aura men det blir ingen denna kullen.
Men jag har tänkt att ta en kull igen nästa år förutsatt att denna dräktigheten går bra. Isf blir det nog hennes sista och då kan man ju göra ett försök igen och kastrera Aura innan kattungen blir könsmogen :)

Ja, nu är lilla kisse på sista bilden hemma hos oss :) Tyckte väl jag kände igen dem ;)
Sambon har bestämt sej för att kalla henne Billie Holiday, eller Ollie. De sitter just nu och bekantar sig i datorrummet. Verkar som det går bra. Bilder kommer komma under veckan :)

Måste få lägga ute den här bilden på Prinsen när han på ett väldigt kreativt sätt löser problemet med klätterställningen som inte är riktigt anpassad för en låning som honom.

1344952576_resized.jpg

Jag vill oxå behålla en bebis efter Tösen men måste nog hitta en fodervärd i så fall som jag litar på. Har hört aldeles för många som får problem när de behåller sina avkommor. :o

Jag vill oxå behålla en bebis efter Tösen men måste nog hitta en fodervärd i så fall som jag litar på. Har hört aldeles för många som får problem när de behåller sina avkommor. :o

Det kan bli som här hemma också. Mor och dotter är bästa vänner och totalt oskiljaktiga. Aldrig sett så stark vänskap mellan två katter! :love: Dock tror jag att båda är dräktiga nu (lite tidigt att säga än) och en eventuell dräktighet hos lilltösen kan ju ändra gruppdynamiken lite. Jag hoppas de fortsätter vara vänner. :)

Fin han är! :D Är han röd eller creme?
Vi är i tankarna att skaffa en till MCO. :)

Fotade en bild på vår kille här om dagen som jag tycker mycket om. Det är lite skillnad på sju veckor och 16 veckor! :D

looskillnad_502ac3d89606ee679f000c2a.jpg

KL.
Vi har kattungar just nu. 4 stycken som är 7 veckor och 6 stycken som är snart 2 veckor gamla.
Här är bilder på tjejerna ur första kullen.

Segersjös Myra
555749_10150975400805588_987653022_n.jpg

Segersjös Millie
424362_10150963078410588_2114109875_n.jpg

Jösses vad han växt och han kommer att bli jättefin.:love:

Prinsen står som röd men har under detta halvåret ändrat ton många gånger.
Det är inte helt ovanligt och även hans silverteckning har kommit och gått men nu sitter det där det ska. :D

fluffig;
Hihi, ja katter är allt bra påhittiga. De hittar lösningar på det flesta "problem" :D
Vad söt han är !

Sorbe;
Åh vad underbart fin han är !

fetange;
Finns det möjligtvis något sötare än kattungar :love:

zassoo;
Vilken duktig misse !

Min katt hjälpte mig tidigare med att packa resväskan. Tror han försöker se till att jag inte ska glömma honom :D

Lite bilder från när vi var till sjön och åt glass och promenerade med finaste Caesar :love:

_IMG_0754.jpg

_IMG_0780.jpg

_IMG_0790.jpg

_IMG_0788.jpg

_IMG_0765.jpg

Ja visst är han duktig :D Han satt sådär i lådan jättelänge och bara spanade, sötnöten :love:

Vilken fin katt du har! Är det en ragdoll?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
928
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
452
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V