Bilder på vinnarflätor =)

Blueberry555

Trådstartare
Ja, har ni ngr snygga bilder på er hästar där ni har ordnat till dom med en fiiiin vinnarfläta? Jag vill se olika sorters flätor/färger =)

Vad för band använder ni utav? Hur långt ned flätar ni/hur långa e banden nedanför där ni har "stängt" flätqan?

Sv: Bilder på vinnarflätor =)

Haha har velat svara här hur länge som helst men inte orkat.. Sorry..

Brukar ha mina band så att dom blir ca 40-60cm på hälften..
Lite varierat bland mina "band-knippen".. Alltså mellan 90-120 cm långa om man bara håller bandet i ena änden.

Aldrig tänkt på att ta kort på bara själva flätan, så det här kommer en blandad skörd av halvtaskiga, klickbara, bilder..

Jag brukar använda mig av sidenband som är kanske 1 cm breda.
Brukar fästa/avsluta dom med en vanlig gummisnodd, och sen linda ett varv med ett utav banden. På den sjätte bilden syns det ganska bra. Blir ett snyggare avslut då.

Ååå vilka fina flätaor. Jag ska ta kort på mina nästa gång som jag har en starthäst :D:D

Vet noll och inget om trav men måste fråga, är vinnarflätor typ som knoppar för travhästar? :):)

So Gå Diego :love: :d Tycker den hästen är så jäkla fin att se på!

KL

Jag gör nog ungefär som pubriacones, dock så blir inte mina hälften så snygga. :o Har inte gjort många i mitt liv. På en uppvisning gjorde jag en i svart, grönt & vitt och när jag skulle åka till Åby med en Sollunda gård-häst provade jag att göra en i samma färger som Diego har (samma ägare då) .. Eeep, det blev inte vackert. Slutade med ett ton glans i manen istället och en luggfläta avslutad med gröngul tejp. :rofl:

Kl

Åh tack hörrni! :)
Flätorna blir bättre å bättre ju fler man gör,, så hang in there så får man in snitsen tillslut :)

Ang. So Gå Diego!! Jaaa han är(var) min lilla bebiskilla, så himla mysig häst!

Jag försöker göra flätor när vi ska ut å tävlamen aldrig att jag får dom så bra som på bilderna =(
Några tips på hur jag gör för att få dom såhär fina? =)

puff puff, upp med tråden :p

är ingen mästare på flätor, men ett tips kan vara att blöta man/luggen innan man börjar ^^

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 120
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 734
  • Artikel Artikel
Företag Keps, Hoodie och T-shirt med Stallets/Föreningens logga. Vi är ett företag som designar och trycker kläder. Vi är samtidigt verksamma i...
Svar
0
· Visningar
2 055
Senast: Pressit
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Sabotage?