Bilder på Tifa!

loveponies

Trådstartare
Min foderhona Tifa är här hemma hos oss för ett tag, eftersom jag vill att hon och mina katter, Sammi (hennes mamma) och Chivas ska komma överens så att de kan bo ihop i sommar när min mamma ska vara kattvakt.

Det går riktigt bra nu! Hon kom hit i lördags, så smällde hon och Sammi ihop rejält, så då kändes det som om det skulle vara hopplöst. Men nu kan de allihopa vara i samma rum utan problem, och i natt var första natten som de fick vara lösa tillsammans alla tre i lägenheten (tidigare har jag haft dem åtskilda nattetid och när vi inte varit hemma), och det gick jättebra! Nu är det bara ibland som Sammi och Tifa kan jama lite mot varandra och slå en tass om den andra kommer för nära inpå.

Jag har förstås passat på att ta en massa bilder på sötnosen Tifa! Hon är alltså dotter till Sammi från min andra kull, och hon är 1,5 år nu. Hon ska paras nu i vår för första gången, och det ska bli så spännande!
tifa_front.jpg

tifa17.jpg

tifa18.jpg

tifa19.jpg

Sv: Bilder på Tifa!

Hon är jättevacker! :love:

Har snöat in mig på Ragdoll och har faktiskt varit och hälsat på hos en uppfödare, kanske en vacker dag så flyttar det in en ragdollhona. :)

Vad roligt att det går så bra nu! Hoppas det fortsätter så (även om jag gärna skulle låna dina katter ;) ). Hon är superfin Tifa! Hur blir det med hane nu då, blir det lila marängen? :)

Och Cuaifeach, klart du ska ha en ragdoll! :love:

/Erica

Nej, det blev tyvärr inget med den lila hanen, av olika anledningar. Jag planerar att para henne med en blåtabby hane från usa som bor hos S*Migörs. Tror det kan bli riktigt bra, han har mycket bredd och är av den lite kortare typen i huvudet, och Tifa själv har ju massor av längd men inte lika mycket bredd.

Idag var jag och ultraljudade njurarna på Tifa, det gick bra! *skönt*

Jo jag läste att det strulade med lila hanen, det var därför jag tänkte fråga nu. Men Spirit ser ju superfin ut, det kommer nog bli underbara bebisar! :love: (igen :mad: :D )

Vad skönt med njurarna. Kollar du inte hjärtat..?

/Erica

Jag hade tänkt göra det, men nu hade de inte den utrustningen på Animalen dit jag åkte. Tifa har inga kända hjärtbesvär bakom sig i släkten, så jag känner att jag vågar avla på henne ändå. Efter nästa kull är sannolikt att jag kollar hjärtat.

Otroligt vacker tjej! Kul att det verkar funka bra med era andra katter :)

På så sätt. :) Jag har ju inte kollat någon av mina katter ännu för jag vet inte om nån av dem kommer gå till avel än så länge men det är alltid intressant att höra hur duktiga uppfödare resonerar. Beträffande Dimma så får vi se vad Malou säger, och Cirrus ska få ett halvår på sig att växa till sig. Är han fortfarande en klenis då så är han inget bra avelsmaterial så dår får han bli lycklig kastrat! :love:

/Erica

loveponies skrev:
Min foderhona Tifa är här hemma hos oss för ett tag, eftersom jag vill att hon och mina katter, Sammi (hennes mamma) och Chivas ska komma överens så att de kan bo ihop i sommar när min mamma ska vara kattvakt.

Det går riktigt bra nu! Hon kom hit i lördags, så smällde hon och Sammi ihop rejält, så då kändes det som om det skulle vara hopplöst. Men nu kan de allihopa vara i samma rum utan problem, och i natt var första natten som de fick vara lösa tillsammans alla tre i lägenheten (tidigare har jag haft dem åtskilda nattetid och när vi inte varit hemma), och det gick jättebra! Nu är det bara ibland som Sammi och Tifa kan jama lite mot varandra och slå en tass om den andra kommer för nära inpå.

Jag har förstås passat på att ta en massa bilder på sötnosen Tifa! Hon är alltså dotter till Sammi från min andra kull, och hon är 1,5 år nu. Hon ska paras nu i vår för första gången, och det ska bli så spännande!
tifa_front.jpg

tifa17.jpg

tifa18.jpg

tifa19.jpg

awww... :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 018
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 436
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 952
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama