Bilder på svansrotsfrisyrer

Är sugen på att få bort mitt stos buske vid svansroten, hon har så mkt tagel så det liksom sprider ut sig. Inte så snyggt tkr jag...Så nu skulle jag vilja se bilder och beskrivningar på hur ni får dem så snygga!

Sv: Bilder på svansrotsfrisyrer

Jag klippte bort det spretiga på min hästs svans. Men inte kortare än att den blev jämntjock med resten av svansen, ve och fasa!

Åh. vilken fin svans ! :love:
Den har han varit rädd om !

Spekulerar bara nu, men hästen har ju fått en svans för en anledning tex. kunna vifta bort flugor (har säkert någon mer funktion) men tänkte att ifall man klipper bort håret som spretar ut vid svansroten så kanske det blir lättare för kryp att krypa in under svansen på dom... Kan ju inte vara så kul i sånnafall...
Var bara en idee :idea: ;)

*ALLA* meeeen nu har jag ju redan bestämt mig att göra det så inte lönt att försöka omvända mig ;) men tänker inte göra det om jag inte vet att det kommer se bra ut... Ska ta bild på svansen nu någon dag o visa:D

Jag har tidigare varit helt emot klippning/trimninig av svansrot, men sen pålle skavde upp hela svansroten efter en resa på de irländska vägarna (skumpigt som fasen...) så kom saxen fram i alla fall.
Jag klipper kort på sidorna, samt en del uppepå, fast låter stråna vara ett par tre fyra centimeter där. Vill inte att det blir ngn skarp kant. Pålle har helt kolsvart svans kan tilläggas, vet inte om jag skulle vilja klippa så om det var skillnad i färg på över- och underhår.

Den här frisyren tycker jag är helt OK ;)

7871300.jpg

Vill man va extra fin så tar man även framtill

7871299.jpg

Två stycken exakt likadana svansar rensade jag i höstas. Gick åt en liter glanspray och massor av riv i händerna... haha.

Måste fråga vad det är för ras på dina kusar. Har nämligen en teori om att pre hästar är extremt förstjusta i kardborrar :angel:

Jag fick smått panik men den klarade sig, var så fluffig och fin när jag rensat den. En flaska balsam och en timmes jobb fixade eländet. Luggen klippte jag bort , den gick inte att rädda
5158040.jpg

Han är welsh/connemara.

************raderat*************

Senast ändrad av en moderator:

Ser tistlar/kardborrar...min nordis hade ett gäng sånna (om än inte lika mycket....) i pannlugg/man/svans. :crazy:

Så går det när man har häst som ÄLSKAR tistlar, kittlar härligt både på in -och utsidan.

Efter detta så flyttade jag till stall utan tistlar :bow:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 608
Hästvård Fick lite av en chock igår när jag borstade hästens svans...När jag höll i svansroten för o "hålla emot" när jag började längst ner, så...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 420
Senast: Roheryn
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 020
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka