Bilder på min lilla Jack Russel!

Sv: Bilder på min lilla Jack Russel!

Det är nog frågan för om han kanske inte är lite tjock. Även om han har rejäl massa också så låter vikten väl saftigt tilltagen för en unghane i den höjdklassen och jag tycker han kanske ser lite väl "satt" ut i kroppen...

Mycket rejäl, maskulin hane - kanske något i överkant med tanke på att han bara är 10 månader och mycket väl kan breddas ytterligare med åldern. Påminner väldigt mycket om morfar i typen. Vackert rejält huvud med starka käkar, bra öronsättning och pigmentering. Riktigt bra släthårspäls, man riktigt ser hur tät och tjock den är.

På någon av bilderna ser han lite rak ut i frambensvinklarna, mindre på någon annan, det beror lite på hur han ställer sig också. Vinklarna bak ser ok ut. Haser och front går inte att bedöma utifrån dessa bilder.

Största felet som jag se det är bröstkorgen, den ser ganska djup ut och måttet bekräftar ju att han är väl stor i omkrets. Vore intressant att veta vad en viktminskning skulle göra för bröstkorgen - det syns ju direkt där när de lägger på sig. En riktlinje är att man ska kunna greppa om bröstet med normalstora manshänder (spanna). I dagsläget har jag ingen hund som är riktigt så stor, men som jämförelse kan jag säga att den på höjden maxstora hane (37-38 cm) jag haft tidigare var ca 45-46 cm runt bröstkorgen och vägde ganska precis 8 kg då han var i god kondition.

Sv: Bilder på min lilla Jack Russel!

Jo, han är nog lite tjock... :o
Angående frambenen så är han väldigt strak i dem så han har nog raka vinklar där. Lite stelbent.

Kul med lite "bedömning" så man får veta lite grand!
Vi får ha lite ransonering här, så skriver vi en rapport om mått och vikt om några veckor.
Tusen tack för att du tog dig tid att kolla på bilderna! :bow::bow:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, suttit i dagar och läst här på forumet om avlivning av hundar. Och skriver därför jag vill få era tankar om mitt case. Jag har en...
Svar
14
· Visningar
3 107
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 612
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 972
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag och sambon funderar på att skaffa hund om 1-3 år. Han har växt upp med hundar i familjen(enbart som sällskap) och jag har haft...
2
Svar
25
· Visningar
1 849
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka