bilder på knägallorna

Ojdå, det där såg inte så bra ut.. Har aldrig sett nåt liknande förut.

Oj. :eek:
det var ingen liten galla, eller om man nu ska kalla det en galla. För jag har aldrig sett en galla där.

Skulle jag vara du så skulle jag boka tid på klinik med min pålle!

:)

Min häst har en likadan knöl (men inte riktigt lika stor) på ett av sina framben. men jag har inte märkt av att han skulle må nå dåligt av den eller halta, så han får gå som vanligt.
en annan häst i stallet hade en liknande knöl på magen å det visade sig vara nån slags varböld typ..
vad har veterinären gjort åt din häst då?
ska kanske be någon vet. kolla upp min pålle med..
/Malin

Hur länge har hästen haft gallorna? Haft lösa benbitar? Är den halt? Det verkar ju vara den övre karpalleden som är drabbad (vilket är mer ovanligt än de nedre 2) på något sätt, en inflammation kanske kronisk om han gått med det länge? Men det behöver ju inte vara någon fara, vad har vet sagt?

svar till :Såna där gallor har jag sett förr.
när då?? i vilket sammanhang??

veterinären gjorde inte så mycket rönkadse och då sa det att det va något ben i knät som va lite roffligt eller vad man ska säga som låg och skavde mot nägon sena och om det skulle bli något farligt eller nät så skulle det visas efter att han varit i träning i två månader.. :confused:

han har vhaft gallorna sen jag köpte honom i februari/maj men de har bara blivit större och större .. han har inte visat någon direkt hästa men ibland när han arbetar så kan man känna att han går orent.. :confused:

:confused: :confused: Har aldrig sett dess like...vad i all världen har hänt, har hästen varit med i en olycka? är det verkligen gallor..?Svampiga knän har jag väl sett en del av men då brukar det i regel vara nedanför knäskålen, det här sitter ju väldigt konstigt. Näpp, det var 1:a gången jag sett ngt dylikt!

nej han har ej varit med om nån olycka dom bara finns där han har gått i en hage i 6 år innan jag köpte honom så..

Nej, usch, nu får jag panik :crazy: :( Min häst har likadan galla på ena frambenet. I samma storlek som den på nedre benet. *svälj* :eek:
Den kom ca ett år efter en knäledsinflammation, hästen halkade i hagen :crazy: Han har också ett överben under knäet, på ett ställe som jag har hört kan vara överansträngningsöverben :cry: Men har verkligen varit försiktig så det borde ju inte men.... Han visar ingen smärta eller hälta vid böjprov eller ridning. Men nuy blev jag freaki'n nervous som vi brukar säga :cry:

Liknande trådar

Övr. Katt Nu tycker jag vi härmar tråden på Hund och visar bilder på våra katter från då och nu! Det kan vara kattunge/vuxen eller vilken annan...
2
Svar
36
· Visningar
3 565
Senast: Speedway
·
Anläggning Nu är det klart! Boxarna är uppe och nu är det bara finslipningen kvar. Saker som galler för fönstren som ska upp, olja in träet och...
Svar
5
· Visningar
7 121
Senast: Liten
·
Hästvård Ni som har hästar ponnys med tjock man och har den kort, hur gör ni med dessa inför tävling? Hur sjutton får man till knoppar som håller...
Svar
9
· Visningar
2 583
Senast: orion_x
·
Hästvård Min häst fick för cirka ett år sedan, knottror över bog, hals och sadelläget. De kliar inte och stör inte honom på något vis alls, han...
Svar
5
· Visningar
3 720
Senast: MalinE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30