Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ja hon är lite för sansad. Till skillnad från sin mamma som gärna drar i 290 knyck mot hindren som du beskrev din..
Försöker rida fram lite mer bjudning på unghästen och dämpa farten på mamman, snacka om förvirrande ridning för en själv..
Peia var lite mer loj som yngre. Hon kan fortfarande vara lite loj när det är varmt. Om det nu inte placeras hinder framför hennes näsa.
Kanske kommer din också komma igång vartefter? Hur är den vid ridning ute?
Vi har kul! Det är en riktigt skojig ponny och någon ponnyryttare kommer ha mycket roligt med henne i framtiden Om jag bara skärper till mig och inte lallar runt så förbaskat mycket så hoppar hon allt. Hon är inte ett dugg tittig utan bara kör på.
Det enda tråkiga är att när hon så småningom är såld så har jag bara hennes 20-åriga mamma och 2-åriga son kvar
Min foderponny. Sto f. 05 e:lunnalyckans actör (inte godkänd hingst, men har gått SM i hoppning, så det är ganska bra ändå )
Tävlat LB hoppning. Kan absolut gå högre, hon måste bara få självförtroendet till det. Tyvärr väldigt tittig på hinder. Har rivit 4 ggr på tävling (varav 2 ggr var på ett hinder som nästan alla rev, måste varit något fel på bommen ), men stoppar nästan alltid på något hinder.
Hoppade idag på lektionshäst, en travare som är rädd för bommar. Eller snarare; Lite fjollig. Varje gång det är bomövningar är han rädd i början och vågar knappt gå över om han inte får draghjälp, men när han väl fått gå över några gånger från var håll tycker han det är jättekul och suger verkligen mot hindrena med öronen på spets. ^^
Hästen har gått på trav fram till 2010, då han fick sluta pga ålder. Har sen gått över till ridning.
Hehe, 50 cm är för lågt. Vi måste hoppa en meter för att kompensera, tycker han.
Väldigt medveten. Har stora problem där, hänger inte alls med i hästens språng o därmed hänger jag kvar i handen. Nästa gång jag lägger upp bilder ska det minsann vara mantag på varje bild!
Har du ngt tips till mig hur jag kan förbättra mig? Någon bra övning? Har fått tips om halsring i en annan tråd.
Bilder från debuten på 100cm. En riktigt bra dag. Nollade både 90 och 100 för första gången. Våran tredje tävling i livet för både mig och häst så jag är riktigt nöjd. Han börjar kännas väldigt trevlig och stark nu. Hästen är helt outbildad sedan tidigare så detta är lika nytt för han som för mig
Blicken på nästa hinder var de va??
Jag är medveten om min hand och jobbar grymt mycket på eftergiften. Men på tävling kämpar jag mest med att inte spy på stackars hästen.
Hästnyheter Sorry, ridsport är inte för alla.
Den största orsaken är pengar.
Det är få som har råd med egen häst.
Även ridlektioner kostar ganska så...
Hundträning En annan sak vi gjorde var att åka till något ställe där det var mycket folk. Vi körde till en park som hade parkering nära. Då blev det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.