Sv: Bilder på hingstar
Här kommer dom jag har fotat genom åren, kan ha missat att ta med någon. Ids inte plocka med alla kbl/vbl travare.
Michail ox
Född 1986-06-11, död 2007-02-28 pga okänd koliksjukdom, 148 cm
e.Misza ox u.Camonix ox - Expo ox
Godkänd för renrasig och korsningsavel. Var bara verksam på ett och samma ställe under sin livstid. I en liten by där jag är uppvuxen mer eller mindre. Lämnade endast en arabavkomma och mig veterligen 2-3 korsningar. Älskar verkligen stammen på honom och tycker det är synd att han inte användes mer. Fick tillfälle att rida honom en gång då kompisen var skötare på honom, underbart snäll och vacker hingst!
Polo ox
Född 1990, 147,5 cm och tävlades i hoppning som ponny. Kastrerad.
e.Misza ox u.Promona ox - Pomar ox
Dakirs Desmond ox
Född 1999, 149 cm, tävlad t.om LB hoppning tror jag som storhäst.
e.Dakir ox u.Dessie ox - Sa'fed ox 841
Far till några korsningsavkommor i Sundsvalls-området.
Stampe 11714, ardenner
Född 1998, 160 cm, AB-premierad och belönad med 8 på skritt och 9 på traven. Ägaren visade traven för oss och jag tappade hakan! Han rör sig långt bättre än vad många ridhästar gör.
e.Paul 11522 u.Lina 11437 - Pärrot 11498
Blue Sham RC 92
Född 1988, 139,3 cm. Tävlat t.om SM i hoppning som ponny med bronsmedalj som bästa resultat. Tävlat upp till 1,10 som häst med flertalet vinster och placeringar. Är fortfarande ute vad jag vet, vinner många 90-1 meter hoppning. Far till mest korsningsavkommor bl.a. Quinn's Sidney (u.welsh) som har placeringar t.om MsvB hoppning.
e.Pommac RC 44 u.Moonlight II RC 371 - Slieve Dara RC 2
Rana's Orkan RD, dartmoor
Född 2007-05-17, 122 cm. Gångartsutmärkelse på 3-årstest. Belönad med 9 på skritt och 8 på trav. Min gamla gymnasielärare som fött upp och äger.
e.Stjärnsunds Wictory RD 13 u.Stjärnsunds Jasmine RD 90 - Boveycombe Banner RD 3