Sv: Bilder på getter!
Jättesöta!
Jag är ju med jämna mellanrum sugen på att låta min get få killingar men jag vill inte stå med 4 getter sedan och är mån om att hitta bra hem till ungarna så då måste jag nästan veta redan innan jag betäcker henne att jag har hem till ungarna sedan.
Mina har en jätterolig hage på ca 4000 kvadrat i en ravin med en bäck igenom MEN där är de typ aldrig utan de tar sig ut och jag har inte lagt någon större energi på att hålla dem inne så de går lösa på gården.
De håller sig oftast inom ett par 100 meter från mitt hus men har på sista tiden gjort längre utflykter till inackorderingsstallarna för att käka upp hästarnas kraft i krubborna när de är ute
Jag är inte orolig för att de ska springa bort när de är lösa däremot är de vandaler och äter på allt!
Min trädgård är ett minne blott, det finns inte en växt kvar och i sommar måste vi byta all panel på huset och garaget då de käkat bort stora bitar av träet , ser förj-ligt ut! Så de är dyra i drift!
Dock kommer de undan med det då de är charmiga till tusen och smarta.
Mina är mer väluppfostrade än hundarna de kommer bättre på inkallning och kan olika kommandon. De får ofta följa med på hundpromenaderna och går då alltid lösa, favoriten är svampplockningsutflykter med timmar i skogarna där de studsar fram på stenar och stubbar samt får äta blåbär!
På nätterna sover mina i sitt eget hus som är en liten isolerad friggebod!