Bilder på era varmblod:)

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

chipp

Vet inte om den ligger rätt men annars ber jag någon flytta den.

Skulle vara kul om vi kunde lägga in bilder och berätta lite om våra varmblod här. Vad ni har för inriktning och hur långt ni har kommit, om ni har tävlat eller ska tävla, vad hästen är duktig på eller har svårt för. Jag kan börja med min då:

Har ett sto som är 6 år och gått två starter, sedan råkade hon ut för en olycka med en amatörtränare och har nog inte haft det så lätt efetrsom det tar väldigt lång tid för henne att acceptera nya folk. Hon var westernriden sedan hon var tre och jag köpte henne när hon var fem. sen omskolade jag henne till vanlig engelskt och i sommras hade vi det inte lätt det var mer problem än det var glädje så jag övervägde att sälja henne, men min envishet gjorde att jag behöll henne för jag ville verkligen fixa henne. jag visste ju att det knappt skulle gå att hitta en bra köpare till en sån problem häst. men mycket riktigt så gick det. Och dte tackar jag mej själv för att jag
var så envis:rofl: nu är hon jätteduktig innom hoppning och dressyr, Vi ska ut och tävla dressyr till våren och hoppning till sommaren.
Innom dressyren kan hon: gå i form i alla gångarter och skänkelvikning i skritt och trav och uppna, sluta och fram och bakdelsvändningar. Går mycket fint i sammlad galopp och sammlad trav, kan galoppombyten och vi har börjat smått på piruetter vilket går superbra:)
Hoppning: Bedömer avstånden själv, gör galoppombyten på banan går aldrig i trav. Höjd så har vi testat 130cm och det var hon högt över, men jag tycke det var bäst att stanna där det gick så bra.
Några bilder:http://i153.photobucket.com/albums/s213/chipp_photos/Kopiaavd.jpg
vlcsnap-32791.png

dfg.jpg

Lukky.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag behöver er hjälp! För att ni ska kunna hjälpa mig behöver ni höra den låååånga historien så det här inlägget blir nog rätt långt ;)...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
13 143
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 532
Senast: MattiZ
·
L
Fälttävlan Xela här på buke tränar och tävlar min ponny i hoppning och dressyr vilket har gått bra med tanke på att hon endast ridit honom 1 månad...
Svar
11
· Visningar
938
Senast: Terja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp