Bilder på debuten med store tysken

rubytoo

Trådstartare
Jaja Här kommer lite bilder från vår fälttävlansdebut, och bara så ni vet han skulle aldrig gå någon fälttävlan någonsin. Så detta är bara ett gästspel!

Börjar väl med dressyren (jag sitter i hoppsadel det är ju en hopphäst)

Inridning, han var inte så lite spänd över den där struten han skulle in i
STILL0088-1.jpg

Men han höll sig ändå sådär på tygel
STILL0089-1.jpg

STILL0090-1.jpg

Lite rund om magen är han nog
STILL0098-1.jpg

Halter var inget för honom, det var ju hinder en bit bort
STILL0100-1.jpg

Skritta kunde han faktiskt göra på dressyrbana
STILL0101-1.jpg

Sv: Bilder på debuten med store tysken

forts.

Galoppera visste jag att han kunde
STILL0103-1.jpg

STILL0105.jpg

Men kanske inte att han kunde göra det ett helt varv utan att byta galopp
STILL0106.jpg

STILL0107.jpg

Halt kunde han också
STILL0109.jpg

forts

Sedan blev det bara två bilder i terrängen för att bevisa att han faktiskt hoppade där :p

STILL0110.jpg

STILL0112.jpg

Jo det var väl inte den bästa tävlingen jag gjort, har skrivit om det i Tågarpstråden på fälttävlan , men ett stopp på den hemska :eek: första hindret och sedan lite styrmissar mellan två hinder så hoppade han faktiskt runt banan felfritt (förutom första hindret då)

Så på det stora var jag väldigt nöjd med honom :)

Såg det nu på FT forumet...

Är det meningen att han ska gå nåt mer?

Jag vet inte, det var mest Janne som tyckte vi skulle prova på det med honom.

Jag trodde att han skulle vara sist i dressyren med tanke på att han är så het att rida markarbete på hemma.

Men jag blev väldigt förvånad när jag red dressyren att han gick så bra som han gjorde. Han var väldigt lugn där.

Det är faktiskt den biten jag varit mest orolig för.

Terrängen är han ju inte seriöst tränad för så att han hoppade runt så bra som han gjorde tycker jag var duktigt (även om han då tog lite överhand efter tvåan :angel: )

http://s77.photobucket.com/albums/j55/olgaklara/?action=view&current=lagoonevent4.flv

http://s77.photobucket.com/albums/j55/olgaklara/?action=view&current=lagoonevent3.flv

http://s77.photobucket.com/albums/j55/olgaklara/?action=view&current=lagoonevent1.flv

http://s77.photobucket.com/albums/j55/olgaklara/?action=view&current=lagoonevent2.flv

Oj vad han hoppar!

Banan ser ut att vara lite knixig och mkt svängar, stämmer det? Ser ut att vara svårt att få ett bra flyt, speciellt på första filmen?

För denna häst var det i knixigaste laget och jag tror att det var en del tidsfel också överlag.

Första hindret är ju inte riktigt psykologiskt för debutantklass heller :crazy:

Jo det var väl inte den bästa tävlingen jag gjort, har skrivit om det i Tågarpstråden på fälttävlan , men ett stopp på den hemska :eek: första hindret och sedan lite styrmissar mellan två hinder så hoppade han faktiskt runt banan felfritt (förutom första hindret då)

Så på det stora var jag väldigt nöjd med honom :)

Näe men tågarp är väl inte kända för att ha snälla första hinder??:o Jag tycker också han ser jättetrevlig ut så även om han är hopphäst i första hand så smakade väl premiären gott??;)

Näe men tågarp är väl inte kända för att ha snälla första hinder??:o Jag tycker också han ser jättetrevlig ut så även om han är hopphäst i första hand så smakade väl premiären gott??;)

Nä jag tycker att det är rätt dumt iaf i en debutant.

Ja jag var verkligen väldigt nöjd med honom, förutom första hindret och den där styrmissen så hoppade han ju väldigt trevligt på övriga banan. Tittade inte på graven och gick rakt ner i vattnet :)

Kommer att anmäla honom igen efter samtal och lång överläggning med Janne :D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 843
Senast: Exotizc
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 639
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 653
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar