bilder på de nya criollohästarna.

Sv: bilder på de nya criollohästarna.

Man behöver ju inte snagga dom så men dom gör de i många spansktalade länder har jag noterat. Dom har väldigt tjock man och svans en del hovskägg.
De säger att ju kortare svansen är ju mer riden och utbildade är de.
Men det stämmer nog inte alltid.
Men dom är endast ridna neckrein, så dom förstår inte när man rider engelskt och och endast med vikthjälper. Man kan rida dom i grimma och grimmskaft och styra utan problem. Dom trivs bäst på stång el bettlöst.

Senast ändrad:

Man behöver ju inte snagga dom så men dom gör de i många spansktalade länder har jag noterat. Dom har väldigt tjock man och svans en del hovskägg.
De säger att ju kortare svansen är ju mer riden och utbildade är de.
Men det stämmer nog inte alltid.
Men dom är endast ridna neckrein, så dom förstår inte när man rider engelskt och och endast med vikthjälper. Man kan rida dom i grimma och grimmskaft och styra utan problem. Dom trivs bäst på stång el bettlöst.

oh.... tjock man å svans, snagga?? Det är ju hädelse.. (för mig iaf ;))

Va häftigt! Låter som om man verkliggen borde provrida en criollo nån gång... :bump:

Hej
mellan 45-50000 kr beroende på utbildning och färg.
Den grova muskulösa skäcken är på riktigt mer svartän grå tycker jag iallafall. (den med mindre fält)
Det är min tävlingshäst men han kommer senare i sommar han är helt underbar,:love: Svårt att sova på nätterna när man tänker på han.:love: Han gör allt rätt,Han är inte så stor men det känns inte.Ca 147cm.

Att du har svårt att sova förstår jag!
Grymt fin i mina ögon.. Rent avis :d

Har nu haft mina nya hästar hemma i 2veckor och dom är helt underbara.Fruktansvärt välridna. Snälla min dotter på 9 år kan rida valacken bettlöst ut i skogen. Han gillar kor och knallar över broar.
Stoet ska få vila ett litet tag för hon tog resan rätt hårt och är bara 4år så hon behöver få växa till sig lite oxå.Men hon är super kelig och gnäggar efter mig när hon ser mig. såå underbart.
Imorgon ska vi iväg på träning med valacken. De ska bli jätte spännande.:banana: :bump:
Ni tycker säkert jag är helknasig med mina criollos men ni måste provrida dom för att förstå.:love:

Vad kul att det går bra :)
Vem ska ni träna för?
Blir det tävling framöver nu sedan också ;) ?

Måste komma och kika på dom :)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Gnägg Jag hittade en hel bunt roliga bilder med hästar som jag kände inte skulle passa läggas upp i den allmänna tråden utan i en egen tråd...
2
Svar
24
· Visningar
2 489
Senast: co-SMAD4
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 283
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 700
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar