Sv: Bilder på blandisar?
Din Mijo låter lika snackesalig som min Snullan.
Hon fick en kull på tre ungar, men bara en av dem blev "pratkatt". Bägge kunde jama så grannarna trodde nån hemskt hade hänt, som de skrek. Men var bara att de ville in...
De hade också gemensamt en mattebundenhet jag inte haft med andra katter. Skulle alltid vara med och kolla vad man gjorde. Ingen av dem gillade främmande människor sådär vidare utan man var liksom nr 1.
Snullan hade siamesfärger och underbara blå ögon! Hon hade vitt ansikte och vita tassar, plus en charmig liten prick bredvid nosen. Kroppen var typ som en bondkatts, mäkta vacker katt!
Tycker också renrasiga orientaler är lite väl långsmala liksom, vill ha kramvänligare kisse
Chleo ser slank ut men inte tanig och sen har han fått de stora öronen. Fin kisse!
Fick en smärre chock när jag såg bilden på din kisse, Glaesir! Hon är så lik Pussen, eller Gammelpussen som hon fick heta med tiden. Blev 14 år. Färgerna, teckningen i ansiktet, den knubbiga kroppen! Uj, ruskigt likt, i alla fall som hon ser ut på bilden!
Pussen var unge till Snullan och torde varit 1/4 del siames. Hon hade ett lustigt anlag, kort kort siamespäls med skinn som var för stort. Ungefär som en såndär skrynkelhund, fast inte alls lika mycket. Magen hängde och slängde när hon gick och skinnet var löst och liksom korvade ihop sig när man strök henne över ryggen. Långa smala ben, lång tunn svans men la rejält på hullet, matglad!