Bilder på barn/sambos/föräldrar osv som rider er häst

Marygirl

Trådstartare
Tänkte skapa en tråd där alla kan lägga upp bilder på andra som rider er häst. Tex barn, sambos, föräldrar osv :) Kan bli kul!

Jag börjar med en bild på min kille som endast ridit lite på islandshäst för ca 10 år sen.

Är mycket stolt över både killen o hästen ;):love:

willesam_zpsbeeba765.jpg
[/URL][/IMG]

Sv: Bilder på barn/sambos/föräldrar osv som rider er häst

:)

Sonen, då ca 10 år, på CR med finaste travartanten:

nmd2.jpg

nemadpris.jpg

älskar hur deras uttryck matchar varandra på båda bilderna :)

Senast ändrad:

Dottern på sex år rider min lika gamla halvblodsvalack nån gång per vecka. Så här såg de ut i vintras! :-)

66409_10151161540747824_70920575_n.jpg

Min sambo, nybörjare, inviger sin stövlar han har köpt. Såna ska man ha om man ska rida, så ni vet ;)

Gammeltanten är snäll nog att bära runt på dom, skönt att slippa jobba, tycker hon nog :)

l2tz.jpg

Hans dotter på åtta år som tycker ridning är det roligaste som finns:
m66i.jpg

Äldste sonen rider på mitt gamla arabsto
1003674_10151574839023759_490040504_n.jpg

Yngste sonen på samma häst :)
1044293_10151572447758759_1724373802_n.jpg

Min 2-åriga dotter har bestämt att min 21-åriga ponny är hennes ponny :D Hon envisas med att leda ponnyn utan assistans och smyger jag fram handen för att hålla i grimskaftet hörs raskt "Mamma inte hålla Cinna. Jag kan själv!" ...

1069192_10152016207921102_953621425_n.jpg

Båda dina två sista länkar visar Leo bucking :p

Vilken rolig tråd!

Här har vi sambon som rider på min ponny för tre år sedan, jag i täten (dålig bild)
hest_chritofferella_johannathea_522f05ece087c36b9b31ad6a.jpg

Killen gillade att rida ett tag, men sen så har det bara runnit ut i sanden.
Nu uppskattar han hästarna avsuttet.

(bonusbild)
belle_och_c_522f02b0ddf2b35b0e03a09e.jpg

Lillasyster, 14 år, förra hösten.
finaste_511e34a59606ee2d497cdc49.jpg

Mina barn på Tolero i somras.

Barnen har alltid hjälm när dom sitter på hästryggen, vid detta tillfälle hade vi fotograf på plats. Både jag och min man fanns på varsin sida om barnen och släppte dom bara några sek åt gången för att hamna precis utanför bild.

IMG_2008.jpg

IMG_2132.jpg

IMG_2100.jpg

Min sambo rider då och då och har haft foderhäst :)
Han var väldigt duktig redan första gången han red och har en naturligt riktigt bra sits och bra hand med hästar (alla djur).

Har tyvärr inga bra ridbilder. Han gör något lustigt/sitter lustigt på dom få kort jag har som inte är blurriga :P

Ridtur
IMG_3463.jpg

Såhär testar Vanja nya ryttare. Han tappade fokus för ett par sekunder och hon klev ner i diket och parkerade. :D
IMG_0917.jpg

Han red lektion för en tränare några gånger, under en av lektionerna fick jag denna fina bild! Han smackar när Vanja har stannat för att glo på mig. :rofl:
emil.jpg

Åh vad många fina och mysiga bilder det finns i tråden och visst är det helt underbart när ens nära och kära vill vara med och spendera lite tid i stallet !

Mina älsklingar :love:

Med äldsta brorsdottern

Med yngsta brorsdottern

Älskar den här bilden från några år sedan när min kusin red. Och ja man blir glad av att rida min häst :D

*KL*

Åhh vilka fina bilder ni lägger in!

Mina sambo red min förra häst en hel del! Båda tyckte det var kul när det gick fort, och hästen tyckte det var kanon när husse red för han ställde inga krav som matte gjorde ;) Nu har han provat min nuvarande häst ett par-tre ggr också och han har velat helt själv och det går jättebra så han kommer helt klart få rida mer :) Dottern är bara 1,5 år men vill gärna sitta på min häst och skrattar så mycket hon kan när vi leder runt henne :D Hoppas hennes hästintresse håller i sig så vi kan rida tillsammans om några år!

KL

Härliga bilder allihop!
Hade velat se min sambo på hästryggen någon gång men det lär aldrig hända :p

Min mamma på min älskade Jazz, världens snällaste som tyvärr fick somna in i augusti :cry::love:

477427_3766767843816_1510480685_o.jpg

Det där är nåt av det coolaste jag sett!! Hur gammal är hon? Vilken fantastisk häst!

Tack :-) Hon är 10 år när denna film togs. Hon är egentligen inte alls intresserad av ridning så hon rider kanske 10 gånger årligen och bara när hon ska tävla. Hon vill gärna tävla, men tränandet skippar hon helst.

Hästen är samma häst som min man red på filmen ovanför ;) Lite utveckling har skett tack och lov.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 953
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 145
Senast: Whoever
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 853
Senast: Milosari
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 051
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama