Bilder på 2008 års föl - fortsättning

ameo

Trådstartare
Moderator
Den förra tråden (länk) har blivit så lång, så vi fortsätter i den här i stället!
Lägg in foton på era föl här.

Sv: BIlder på 2008 års föl - fortsättning

KL.

Då svarar jag Ranckan här ;)

Jag övade bara med och lyfta alla hovar, och göra rent dom såklart, dock hade jag inga verktyg som lät osv, men det gick ganska bra iaf. Lite skeptisk var hon. Men vi fick till det :) Var inget som behövdes egentligen men han tog lite granna just för att börja vänja in henne i det.

Här kommer Lolli! Nu är hon 3½ månad (tiden går fort!). Fölpälsen faller sakta av henne, men under blir hon betydligt mörkare, svettfux!

DSC_0008.JPG

DSC_0045.JPG

DSC_0027.JPG

Helkroppsbild
DSC_0010.JPG

Vad tycker ni om henne? :)

bellini: vet inte om det var min fölis du menade??!!

hon är e. Marwin 942
u. Maj Universal
ue. Oldtimer xx

Lägger in några nya på Xzerihwala f 11 mars e. Karnawal ox

22638130.jpg

22637861.jpg

22637723.jpg

22637858.jpg

22638134.jpg

22637712.jpg

22637860.jpg

Vad hon har vuxit.
Min lilla ska jag hälsa på (fota) när jag kommer hem på Fredag. Han går tillsammans med två andra hingstföl och deras mödrar + en valack.

Vad hon har vuxit.
Min lilla ska jag hälsa på (fota) när jag kommer hem på Fredag. Han går tillsammans med två andra hingstföl och deras mödrar + en valack.

Ja, det har hon men nu tycker jag hon har stått still en del. Ska försöka komma ihåg att mäta henne någon dag.
Ska bli så kul att se din lille kille sen, vad kul att han har lekkamrater. Det har ju min tyvärr inte haft men hon verkar lycklig ändå.

Min har heller ej lekkramrat som du vet och hon verkar inte ta någon skada för det. Jag och syrran brukar springa runt och bocka och leka med henne i hagen :rofl: Folk som åker/går förbi måste tro man är knäpp. Men Sakura tycker det är himla kul, men igår sa Pillan ifrån och öka takten mot syrran en sväng med öronen bakåt, då var det nog tyckte hon, haha!

Sakura brukar passa på och försöka leka med barnen som brukar stanna och klappa henne när vi står och borstar och donar md hästarna. Hon brukar försöka få dom och leka med henne men dom blir liite rädda, då får man säga åt Sakura bara. Hihii

Ja, nog klarar de sig allt. Jag har ju också busat lite med henne och min kära hund då förstås, de är bästa vänner. Tacka vet jag att man har en klok hund ;) som normalt är seg pga åldern menmed Xzerran blir han som ung igen och kan hålla igång ordentligt.

Vad kul :D

Har funderat på och ta med mig mors hund, hon är 75% kinesisk nakenhund och 25% chihuahua, men hon blir ju rädd för do där stora sakerna, men vill se vad hon säger om Sakura, Sakura har iaf träffat vovve och hon ville busa med den, men det ville inte den :p

Sv: Bilder på 2008 års föl - fortsättning

Jag tor att det är ganska viktigt för dom att umgås med andra hästar förutom morsan. Lära sig ordentligt hästspråk, tror nog inte dom andra hästarna tolererar lika mycket som mamman. Dom leker tillsammans och blir mer självständiga.

Det är vad jag tror iaf.

Jag höll på med honom första två veckorna men nu har dom fått vara ifred, han söker själv kontakt när man kommer och hälsar på. Men han får absolut inte leka med mig, det blir lite kli och sedan är det bra.

Sv: Bilder på 2008 års föl - fortsättning

Bilder på mitt lilla sto föl e alcatraz

Lite lek med hinder i paddoken
2008-06-135.jpg

Stå på stallgången utan mamma
2008-07-2238.jpg

exriörbild
2008-07-2258.jpg

Två månader på första bilden 3,5 på de två undre

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Piaff
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 892
Senast: thoora
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 669
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Har ni någon olycksfallsförsäkring?
  • Tvillingar!?
  • Mens