R
real_cowgirl
Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare
jo, precis! det gäller bara att komma på något så att hästen fattar att det är bättre att vänta och lyssna på vad ryttaren säger än att göra allt själv. Försök att göra något som hästen inte är berädd på, inte att det ska bli förhastat, men göra något oväntat... om du förstår vad jag menar...?!
SilverTail skrev:Jaa vist är fjordinga underbara..! Det är min kompis häst som jag rider fyra dagar i veckan eller mer om ägaren inte kan..
Vi vi har varit ute och tävlat två ggr förra året.. det gick jätte bra..
Det där med ett steg i taget... jaa jag har börjat träna det nu på senare tid... för hon är gärna sån i sättet att hon stressar.. Så hon gör gärna allt själv kan man nästan säga... Det har ju sina nackdelar när det gäller små avstånd.. hon tar gärna några mer steg tex i backning.. och då blir ju allat fel.. Men hennes tålamort är också något vi måste träna på..
jo, precis! det gäller bara att komma på något så att hästen fattar att det är bättre att vänta och lyssna på vad ryttaren säger än att göra allt själv. Försök att göra något som hästen inte är berädd på, inte att det ska bli förhastat, men göra något oväntat... om du förstår vad jag menar...?!