Bilder och Filmer på oss westernryttare

Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

Men jösses vad duktig du är _Erik_!! :o
Vad krävs av en ryttare för att komma så långt? (säg att jag har en jätteduktig häst tex)
Hur mycket tränar du?

...jadu, jag har en jättefin och jätteduktig häst, det går inte att komma ifrån.:love: Men många tror att detta räcker, men det krävs faktiskt ganska mycket träning och samspel för att få även en välutbildad häst att gå bra även om det självklart är lättare än en ovan kanske yngre häst...:idea:

Jag har haft shaggy i ett och ett halvt år. Förra sommarn tränade jag för förra ägarn (jätteduktig) ca. 2 ggr/ månad kanske , tävlade då D + C tävlingar och van Värmlandscupen(vill inte skryta men iaf)... det var SKITKUL!!!

I höstas började jag naturbruksgymnasium (inriktning hästhållning), tog då med mig honom till skolan (internat) (där finns ridhus,utebana m.m.) så där har träningsmöjligheterna varit mycket bra.
Jag rider iprincip varje dag, anser att hästarna bara mår bra av att röra sig... Dock "tränar" jag inte varje dag. Jag rider kanske ut 40-50 procent av veckans dagar... Jag rider inte bara western utan rider lite HOPPNING(sskitkul) och Dressyr också...vi tycker om att variera oss lite:D ....
Under vintern har jag tränat någon enstaka gång för förra ägaren...
Nu i vår så har jag tränat för Peter Ljungberg några gånger... Nu är vi hemma igen (med lite sämre träningsmöjligheter,skog + gräsäng) men vill man så funkar det också..;)

Drömmen är att någon gång kunna köpa en quarter (gärna en 1-2 åring) som man kan lära allt från början.. men det får vänta några år när kunskap och pengar finns!! En annan lite "större" dröm är att kunna starta ett "tränings" stall typ...:angel: (i drömmarna kan allting hända).

Egentligen så har jag inte "kommit så långt" .. ska trots allt "bara " börja på B och A nivå nu denna säsongen... Finns många som är mycket bättre än mig på denna sporten, men tack för "berömmet":bow: (eller vad man ska kalla det)
(tycker dock att det är väldigt roligt att det gått så snabbt upp i klasserna...):bump:

Oj, va långt det blev. Hoppas du fick svar på din fråga..även om det blev nästintill min livshistoria de senaste två åren...:o :eek:

_Erik_ skrev:
...jadu, jag har en jättefin och jätteduktig häst, det går inte att komma ifrån.:love: Men många tror att detta räcker, men det krävs faktiskt ganska mycket träning och samspel för att få även en välutbildad häst att gå bra även om det självklart är lättare än en ovan kanske yngre häst...:idea:
Tack för ditt fina svar! :D
Tror du förstod vad jag menade iom ditt svar och det var kul att du bjöd på dig! :bow: Du vinner för att du är duktig! Det ska du inte be om "ursäkt" för! :D

Tack !:D :bump: :bow:

Nu ska jag dra mig...alltid lika svårt att komma här ifrån..:) :d :crazy:

men nu ska jag ut å rida lite...

Tack för bra info Erik, det verkar som om du har en duktig o ryttinerad häst...ja, naturligtvis är du det oxå, vad jag kan läsa här...
Visst e det härligt, att ha en Arab (som många tycker är så "nerviga"), som verkligen tar vara på vilostunderna under en tävling...det tycker jag tyder på en lugn o rytt häst...oavsett ras...kul:love:
Bra o veta det där m 1a klass, som kan gå dåligt, så då skall man kanske anmäla sig till iaf 2 då;) , om man skall ha en chans...
Kanon o kunna ha hästen med sig på skolan så, då kan man ju hålla igång dom, o med mkt varierande träning, så din häst har nog haft en kul "skolår":)

Jaså, du skall tävla på Chappa? Hoppas du gör det på fredagen då, för det är den enda dagen jag kan åka dit....annars måste jag bara söka upp dig nånstans i vimlet, och gratta/lyckönska dig:rofl: :rofl:
Hoppas det går bra för er där...
:bow: :bow: Jag lyfter hatten för dig...:bow:

Vilken kanonfilm du knåpat ihop...:bow:
Önska man kunde göra sånt oxå...:smirk:
Fina hästar...:love:

Jag ska tävla alla dagar... på fredagen blir det Ranch Trail,kanske Team Phenning och troligtvis Ranch Cutting..:D

Tack för allt positivt !!:bow: :bump:

Ska bli jättekul att få tävla på de "riktigt" stora tävlingarna även om man ex. diskar sig...hehe..:cool:

Nämen, har du redan vart o ridit????
Eller kom du aldrig ifrån:angel:
Ja, då skall jag heja på dig...så bli inte förskräckt om du plötsligt hör ditt namn "tjoas" från sandbanken...:rofl:
Teamphenning? E det det där man rider 3st?

nej... har faktiskt inte ridit än.. mockade och bar bommar bara... haha.. men nu SKA jag gå ut och rida..

haha.. okej:) låter bra det!!
Ja, i team phenning är man tre stycken som skall skilja ut djur med samma nummer/färg på halsbandet och driva in dem i en fålla i andra sidan av banan...;)

Ja just det...så va det ja....
En hel vetenskap o bara lära sig alla grenar:smirk:
Mockat?! Har ni hästarna inne på natten?
Eller du kanske är kvar på skolan?
Våra naturbruk här har slutat förra v....
Ha, jag har redan hunnit lasta hästen o varit i ridhuset en sväng idag...svalare på morgonen...
Nu sitter jag här i källarn o svalkar av mig...gött:rofl:

ja... vill att shaggy är riktigt "utvilad" innan helgens tävlingar.. men har just börjat ha honom ute nu iaf... han blir uppäten nästan ....:crazy: Om man ändå kunde utrota dem?!?!:idea: :angel:

Ja, det tar ett tag innan man har koll på saker och ting... har jut lärt mig alla "Wras" uttryck ch grenar men aqha uttrycken fattar jag noll av... :angel:

jodå ! Vi har allt slutat.. onsd. förra veckan :D :bump: :banana:

Mmm..bäst är det att rida på morgonen .. men ibland är det tungt att gå upp så tidigt..:eek:

Tackar !!! :)
Nepp, han e en krulltott... :p
American Curly.....
Helmysig häst !:love:

Mums...verkar oxå vara helmysig o rida...Riktigt PLEASURE:d :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023