Bilder och filmer 2012!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder och filmer 2012!

Först när jag såg dressyren var jag inte så impad men jisses vad hon växte i hoppningen o terrängen!:love: Härlig häst med härlig inställning!:banana:

Nä, någon dressyrkanon är hon väl inte, men precis som du säger har hon jättehärlig inställning! Hon var lite misstänksam mot terränghinder i början, men när hon väl kommit på grejen känns det som att man kan styra på precis vad som helst :love:

kl

Kan ju lägga de senaste filmerna på djuren också fast det bara är dressyr:

Athena, LA:4

Bruce, LB:1

*Kl*

Några få bilder från dagens Husarjakt på Revingehed, fler finns i Hubertusjakt-tråden.

293825_10151451713766102_1268520796_n.jpg

319017_10151451714156102_1526249586_n.jpg

487081_10151451718271102_1921771154_n.jpg

230871_10151451718341102_1807268019_n.jpg

578584_10151451718456102_954250987_n.jpg

644532_10151451720091102_944845106_n.jpg

KL

Nu är ju säsongen definitivt slut, snörpligt slut för alla i Frankrike.

Den store har ju stått på box hela våren så det blev en fantastisk comeback för honom med vinst i svenska cupen och silver på lag-SM :love:
http://www.youtube.com/watch?v=TyufM10ovlw&feature=share&list=UUvWe8FzSAtvEc_L7vbzXumQ

Jag avslutade i Polen med CIC** för den brune och CIC* för polacken.

Polacken gjorde sin bästa dressyr på länge (vi har haft en dipp under hela sommaren) 53 straff på tre domare, felfri men lite tidsfel i terrängen och sedan red jag ovanligt dåligt i hoppningen, vi som hållit nollan rätt så länge nu, men tösen kämpar som vanligt. :bump:
http://youtu.be/vmp4Ue15jgI

Tokstollen ballade ur i dressyren. Börjar med capriolliknande travökning, sedan hade stallbacken ritat fel vilket leder till felridning och total förvirring från min sida och tre suckande domare som måste undrat varför min häst gräver en fallgrop för nästa ryttare. Sedan fel galopp i första fattning pga överladdning och i båda bakdelsvändningar hoppar han runt på ett steg. Någonstans däremellan måste han varit någorlunda fin för jag bestraffades bara med 62 straff och ja, det kunde ju varit mycket värre...
Han gjorde sen en fantastisk terräng, en förbispringning som jag tar på mig och långsam tid, men en otroligt fräsch häst i mål som sköt mig ur sadeln även de fyra sista sprången.
Sista dagen börjar han med att rymma och dra ett frivarv, att terrängen redan varit verkade han ha glömt. Hoppade otroligt fint, lydig och fick tom långt på en distans för första gången någonsin vilket leder till kortslutning hos mig och askasst språng. Ca 12/32 startande var uteslutna i terrängen. Summa är att jag är skitnöjd ändå :banana:
http://youtu.be/GlWLRLOgjuU

Ja, herregud, det hade jag glömt. Tredje punkteringen det här året på släpet.

För er som inte har mig på FB så var hemresan minst sagt nervig. Delvis var arrangören klantig som la internationella klasserna sist. Vi behövde åka senast 16 för att hinna till färjan och jag startade sista hästen 15.15. Dvs lagom stressade åker vi därifrån.
Åker 10 mil och hamnar mitt i en polsk bilkrasch. Jag joggar i km för att försöka göra mig förstådd hos några polska poliser som till slut ritar i marken att vi får köra förbi hela långa kön. När kön äntligen börjar rulla upptäcker vi punktering på släpet och har såklart varit smarta nog att ta med domkraften men inte fälgkorset. Raggar upp ett fälgkors av en polsk bärgare och vi lyckas äntligen byta däcket lagom till att kön stannar igen. Ut i fel fil och gasa utav helvete, sedan någon mil på kullerstensväg mellan två majsfält och ja, vi rullade in med minsta möjliga marginal på terminalen. Min stackars pojkvän fick inte många timmars sömn innan sin tenta 8.00 i Lund morgonen därpå.
Hans första tävling, så vi får hoppas han följer med igen... ;)

Pojkvännen lär ju iaf inte tycka att fälttävlan är så tråkigt med det kaoset ni var med om i Polen :D

Härligt att Respekt är tillbaka och med den äran!

Marvin & Estivuz: Tack!
Pojkvännen tyckte att det kul med lite äventyr ;) Dressyr fjollig och terrängen cool, fast vi red för långt bort tyckte han. :p

Marvin, fyrhjulingen toppade 65 km/h :angel:

Senast ändrad:

Andra gången, när han förstått vad som var på gång, fick jag till slut styra in honom i skogen eftersom jag inte fick stopp på honom. :p
Fyrhjulingen jagade ju ikapp mig på slutet så vi galopperade väl inte så fort, utan höll jämnare lite lägre fart men ändå, galet mycket kraft. :D

Eran acceleration var ju klart bättre!

Jag använder en träningsapp som mäter hastigheten enligt gps, den är rätt rolig! :D

Åh, vad heter den? Har letat efter en som mäter i m/s för att få reda på hur snabbt polacken skrittar, hon speedar upp ibland så mycket att det inte räcker med att jogga bredvid henne utan det är spring som gäller så skulle vilja vet hennes hastighet :p

Här är andra rundan: http://youtu.be/SJNWsBDLz9I

Jag använder Runtastic, gratisversionen. Man får veta hur långt och hur länge man ridit, topphastighet och höjdskillnad. Medelhastigheten kilometer för kilometer, och om man tittar på telefonen kan man se tempot i realtid.

Är ju i km/h, men går lätt att räkna om!

Haha! :rofl:

Va kul att det går/har gått så bra!! Det är du så värd!! :)

Punka-förbannelsen lider jag oxå av, trodde ingen människa i världen lyckas få lika mycke punka som jag, men du verkar vara hack i häl på den punkten :D

kl

Vi avslutade säsongen med att åka till Gärds och hoppa lite terräng. Damen har ju inte gjort det speciellt mycket på sista åren, förra året gick hon ju med föl och då blev det inget alls, och iår blev det ett par rundor i våras, varav en slutade med hjärnskakning för min del :D

Oavsett så var hon jättefin. Hon är så lätt att reglera så jag sitter gärna och backar, fy på mig! Ni kommer se det i filmen. Klippen kommer i oordning och när jag rider i snigelfart var när vi hoppade fram, så jag fick iaf upp ångan lite mer på slutet. Jag tror jag rider så fort, men så går det så långsamt! :rofl:

Nu blir det inte mer terräng tror jag. Hon ska ta det lugnt nu.

http://www.youtube.com/watch?v=-PK4m9UPhjo

Jag hade ju hoppats på vackra höstfärger och strålande sol, vilket det var i resten av Skåne, men naturligtvis så var Gärds inbäddad i värsta lytzendimman! Så det fick bli lite fina höstkort idag istället, när vi skrittade ut barbacka med stallkompisen och min sambo (till fots) och picnicade.

img_2200_508442d09606ee037c905f85.jpg

img_2211_50844370e087c322bc59507d.jpg

img_2212_5084446f9606ee030ac04d1b.jpg

img_2216_50844504e087c32291ada6de.jpg

img_2218_508445f79606ee034c808861.jpg

img_2232_508446319606ee030f12dec4.jpg

Härliga färger i bilderna! Tänk på in med armbågarna på filmen bara :)

Såhär såg det första däcket som jag sprängde:
IMG_0096.jpg

Historien bakom detta finns här: http://mellantruppen.blogspot.se/2012/03/sondag-v-12.html

Däck nummer 2 orsakade mamma på väg från Runsten efter finalen i Svenska Cupen. Jag åkte annan bil och annan väg. Däckbytet på väggrenen vid en 70-väg gick bra. Tills mamma och släp rullar iväg och jag inser att min bil gått i baklås och jag står där utanför, bilen är igång och dom förbaskade nycklarna där inne och jag kommer inte in! Dessutom mycket lite diesel kvar. Tack gode gud att mamma hade en nyckel till i sin bil, så hon får vända och sedan blippa upp min bil medan hon kör förbi på motsatt sida :p

2 veckor senare fick ju punka på nästa däck, då i Polen som jag berättat om. Alla dessa tre sedan mars i år...

Tack! Åååh jag vet:-P min jäkla armbåge lever ett eget liv:-P måste försöka få kontroll på den!:-P

Men gud! Din stackare!! Vilken jäkla otur! Får hoppas du fått punktering vad du ska nu då:-)

Kul att se att polacken blivit så fin!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 601
Senast: hundtant
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 278
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
18 19 20
Svar
395
· Visningar
23 915
Senast: Mia_R
·
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama