Bilder och filmer 2012!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder och filmer 2012!

Ah! Då har den kommit till sedan jag var inne på deras sida sist. Hjälper inte så mycket dock, jag ska tävla dressyr med Bruce då...

Ja, det är inte lätt att få ihopa det här med tre hästar som ska terrängträna, dressyrtävla, visas på kvalitetsbedömning, och jag vet inte vad!

Hade det varit på eftermiddagen hade det kanske funkat, men jag vet ju inte när jag startar än heller...

Nej. Du får börja jobba på en kloning av dig själv ;)
Jag har ju också tre hästar men än så länge är den ene inte så tidskrävande. (Det är 2-åringen som jag visade på förra sidan.) Han motioneras ju inte varje dag och dessutom går han ute dygnet runt runt sex månader per år.
De två andra är det mer jobb med även om den ene är mer på hobbynivå. (Siktar iaf på att rida en jakt på tanten i höst :bump: )

Senast ändrad:

Jag har det ganska bra ändå, Bruce och Athena rider jag bara när jag har tid så runt 2-3 dagar i veckan finns det annat folk som rider ut på dem/longerar, och en dag har de vila!

halv kl

Vi åkte själv till Dagstorp, känns bra att ha varit där en gång innan inför tävlingen även om det såklart hade varit bättre att ha med tränare.

Men det gick jättebra! Första gången på vattnet, nedhoppet vid gropen och graven tittade hon till litegrann men annars gick hon som ett spjut. Sjukt härlig häst :love:

http://www.youtube.com/watch?v=STrUwtoC0ig

Senast ändrad:

Jättefin! :love:

Åh, nu blev jag också sugen på att hoppa terräng!

Anmälde oss till Udden idag. :bump:

Vad roligt!
Athena är anmäld till både Dagstorp och Tågarp nu, känns lite halvgalet, för en månad sedan hade hon aldrig ens sett ett terränghinder :angel:

Men hon känns så himla säker så egentligen är jag inte alls orolig, visst finns det risk att hon kanske backar något steg innan hon kliver i vattnet/droppar nedför ett nedhopp, men det är ju inte hela världen :)

kl

När jag ändå är igång kan jag väl slänga upp en hel bunke filmer på Marlin och Bruce som väl egentligen inte är direkt fälttävlansrelaterade, men ändå:

Marlin Kvalitetsbedömning, Gångarter + omdöme gång och exteriör:
http://www.youtube.com/watch?v=uR1EG4h48js

Hoppningen + omdöme:
http://www.youtube.com/watch?v=uo0y_S6Fp6c

Bruce dressyrtävling LB:1 Lördag, 66,2%
http://www.youtube.com/watch?v=fyAbiOhaBiQ

LB:1 Söndag, 67,9% och 2a placering
http://www.youtube.com/watch?v=E76iTxKqUy8

Blärk!
Insåg precis att Udden flyttat sin tävling mot hur det såg ut när jag planerade schemat i våras. Är på söndagen nu. Och jag ska på utbildning hela veckan efter, ska vara på UMAS kl 08.00 måndag morgon för en heldag med föreläsningar... INTE optimalt!!

Kollade Tågarp istället, men där var ju fullt. Äschans.

Ridskolefoto var på Botkyrka.

Jag var btw också där och red och lilla häst var så duktig :D
Fin men ej fantastisk dressyr på 47 straff, ett ynkligt tidsfel i hoppningen och felfri terräng några sekunder över optimaltiden.
Han var en riktig dröm i terrängen :love: helt avspänd och fokuserad - som att köra en liten automatväxlad bil ungefär :D
Det blev en blå rosett för den insatsen, det verkar vara ett tema för oss för vi snodde åt oss samma placering i Örebro för två veckor sedan. Min lilla häst är så awesome :banana:

brs120909.jpg

Äsch då, klart du ska rida Udden! Sen är det ju en hel lång vinter att genomlida innan det blir dags igen.
Det är säkert ingen som märker om du sover lite diskret på föreläsningarna (eller du kanske ska hålla dem?) :D

Jag ska i alla fall till Udden, ska bli så roligt :)

Får väl lov att säga grattis =) och bra jobbat var ju mycket stopp och uteslutningar i terrängen.
Var själv där som hästskötare, skulle ha tävlat men häst blev sparkad två dagar innan så vi har ägnat de senaste dagarna åt bandagebyten och medicinering

Var dock på Botkyrka och tränade helgen innan vilket gick kanon med lycklig häst :) Bjuder på en halvkass bild, vet inte riktigt vad mamma gjorde med kameran ^^
snfms6.jpg

Tack :)
Tror att många hästar reagerade på att det var mycket runt omkring, en bana som går lite hit och dit, mycket folk kring banan osv. Och så var det många orutinerade ekipage, där många bevisligen inte hade lärt sig att att det är skillnad mellan att galoppera snabbt och att galoppera med hästen i bjudning. Banan var ju väldigt fin, men krävde en del framåtridning.

Nej vad synd med sparken... är säsongen slut för i år för er del då?
Cool bild tycker jag :D

Grattis!
Fina är ni som alltid :)

Jag var o tränade terräng i Tollstad igår. Andra träning o nu har ponnyn verkligen förstått grejen, eller han tror att vitsen är att galoppera som en galning, men han hoppade oxå väldigt väl o med stort mod.
Tyvärr regnade så det blev inga bilder :(

Ja banan var det inget fel på hade jätte gärna ridit den med min :) Tror nämligen att han skuttat runt den felfritt utan problem.

Ja tyvärr är säsongen slut, han får sin vintervila nu helt enkelt, men han har å andra sidan varit fruktansvärt fin och gått med placering sina senaste fyra starter.
Får väl se hur vida han får gå någon tävling senare i vinter eller inte, kanske någon dressyr om jag lyckas anmäla mig ^^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 601
Senast: hundtant
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
19 20 21
Svar
400
· Visningar
24 165
Senast: Kratus
·
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama